پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

سریع و آسان با دیگران دوست شوید


سریع و آسان با دیگران دوست شوید
دیل کارن معتقد است که شما می توانید در طی دو ماه با توجه کردن به دیگران دوستان بیشتری پیدا کنید تا اینکه در عرض دو سال بخواهید توجه دیگران را به خود جلب کنید.
هر چند دیل در سال ۱۹۵۵ از دنیا رفت اما تحقیقات او در زمینه پیشرفت های فردی همچنان به حیات خود ادامه می دهند. یکی از آثار او با نام: "قوانین دوست یابی و نحوه تاثیر گذاری سریع و آسان بر روی دیگران" برای نخستین بار در سال ۱۹۳۷ به چاپ رسید و تا کنون لقب پدر کتاب های "مهارت های زندگی" را به خود اختصاص داده است.
به دلیل درک بالای او از ماهیت وجودی بشر هنوز هم کتاب ها و مقالاتش از شهرت خاص خود برخوردار هستند. نام کتاب او آنقدر بر سر زبان ها افتاده که شاید برخی از افرادی که از این عبارات استفاده می کنند به درستی نمی دانند که ریشه آن، همان کتاب های دیل هستند.
در این قسمت ۶ اصل بنیادین برای جلب توجه دیگران نسبت به شما بیان می شود. با رعایت این ۶ نکته می توانید کاری کنید که سایرین شما را دوست داشته باشند:
۱) خالصانه جذب آنها شوید
همه ما افرادی را مشاهده کرده ایم که وانمود می کنند جذب ما شده اند، اما یک حس درونی به ما می گوید که این عمل آنها صادقانه نیست. ما در ذهن خود بر روی این قبیل افراد برچسب "حقه باز" می زنیم؛ اما به راستی چگونه می توان به صورت خالصانه به کسی علاقمند بود؟ با مطرح کردن پرسش های مختلف؛ ببینید از انجام دادن چه کارهایی لذت می برند، و اصولاً چه کارهایی در زندگی خود انجام می دهند. همه افراد دوست دارند که در مورد خودشان حرف بزنند، به آنها اجازه دهید که در مورد رویاهایشان با شما صحبت کنند!
۲) لبخند
در این قسمت چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. زمانیکه با یک لبخند وارد اتاق میشوید، مانند یک آهن ربا نظر سایرین را به خود جلب می کنید.
۳) آنها را با اسم کوچک صدا کنید
توجه داشته باشید که نام های شخصی افراد برای آنها شیرین ترین و مهم ترین اصواتی هستند که به گوششان می رسند. درست مانند فیلم های رمانتیک قدیم.
۴) شونده خوبی باشید
دیگران را تشویق کنید که در مورد خودشان صحبت کنند. زمانیکه این کار را با علاقه ای خالص و به طور جدی انجام دهید، هیچ احساسی جز ارزشمندی و قدرت به فرد مقابل دست نخواهد داد. این مورد یکی از خصوصیات اخلاقی برجسته در افرادی است که روابط اجتماعی موفقی دارند.
۵) در مورد علایق فرد مقابل صحبت کنید
این مورد هم بر روی این امر تاکید می کند که برای گوش دادن به حرف های دیگران وقت بگذارید. اجازه دهید تا موضوع اصلی بحث حول محور علایق شخصی آنها بچرخد با این کار به یک تفهیم دو جانبه می رسید که دوستی میان شما را تقویت می کند.
۶) کاری کنید که احساس مهم بودن کند – و این کار را کاملاً صادقانه انجام دهید
اگر این کار را با خلوص دل انجام ندهید، برای مدت زمان زیادی ادامه پیدا نخواهد کرد. دنبال خصوصیات مثبت اخلاقی دیگران باشید و به عقاید، شیوه زندگی و اعتقادات آنها احترام بگذارید. این کار را حتی در مورد افرادیکه علاقه ای به آنها ندارید نیز انجام دهید. این انعطاف پذیری بعدها ثمرات زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.
۳ نکته انتهایی، به صورت مستقیم با نکته اول در ارتباط هستند. این کتاب به ما آموزش می دهد که هر کاری را که از موضع دوستی و رفاقت انجام دهیم، تاثیر مثبتی در زندگی ما می گذارد. او با استفاده از حکایت زیر منظور خود را توجیه می کند:
یک روز خورشید و باد در حال بحث بودند که کدامیک قوی تر هستند. باد به یک مرد سالخورده اشاره کرد و گفت هر کس قوی تر است باید کاری کند که کت این مرد از تنش در بیاید، سپس زوزه کشان شروع به وزیدن کرد.
پیرمرد بیش از هر زمان به کتش چسبیده بود، باد هر چقدر بیشتر به وزش ادامه می داد او هم کتش را محکم تر بغل می گرفت، تا اینکه خسته شد و کنار رفت، خورشید به میان آسمان آمد، با درخشندگی تمام شروع به تابیدن کرد؛ خیلی زود مرد احساس گرما کرد، دستی به پیشانی اش کشید و کتش را در آورد.
منبع : پارسی فا


همچنین مشاهده کنید