پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

رابطه شما با خودتان چگونه است؟


رابطه شما با خودتان چگونه است؟
ـ رابطه شما با خودتان نیازمند بهترین توجه است و باید در اولین فرصت آن را به بهترین وجه ممکن برقرار کنید.
ـ گاهی اوقات هم بد نیست از خودتان تقدیر کنید.
ـ درواقع کسی که لازم است تقدیر ش کنید و بیش از همه او را بپذیرید ، "خودتان" هستید.
ـ این نگرش ، شما را خودخواه یا خود محور نخواهد کرد. برعکس کسانی که خود را دوست دارند و شخصیت خود را ارج می نهند قادرند به دیگران مهر بورزند. برعکس افرادی که نسبت به ارزش نهانی شخصیت خود در مقام یک انسان بی اطلاعند از محبت به دیگران نیز باز می مانند.
ـ این افراد اگر دوستانی هم داشته باشند پس از مدتی آنها را از دست می دهند و این از عدم کفایت وجودی شان در اهمیت دادن به خودشان و دیگران ناشی می شود.
اگر خودتان را بپذیرید ، پذیرش دیگران نیز برایتان آسانتر خواهد بود و یاد می گیرید دیگران را هم علیرغم اشکالاتی که دارند ارج نهید.
ـ کسی که خود را بی قید و شرط دوست می دارد ، دیگران را نیز بی قید و شرط دوست خواهدداشت.
او دلیل زیادی برای انتقاد از دیگران ندارد و در پی یافتن اشتباهات آنان و یا عدم تایید آنان نیست.
ـ اینگونه دوست داشتن دیگران شما را از تنهایی خواهد رهاند. تنهائی موقعیتی است که به زندگی وارد می شود و شما را از خودتان دور می کند.
ـ اگر می خواهید از تنهائی رهائی یابید باید بی قید و شرط خود را بپذیرید و بر نگرش های منفی نسبت به خود غلبه کنید.
ـ در خودتان انگیزه ایجاد کنید. مهربانی را بیاموزید. نسبت به خود مهربان باشید ، از اشتباهات و خطاهایتان را درگذرید. ماندن و توقف بر اشتباهات گذشته هیچ مشکلی را حل نمی کند جز آنکه زمان حال را نیز از شما می رباید.
ـ به یاد داشته باشید اگر خود را دوست بدارید ، دوست داشتن دیگران را نیز می آموزید و به این ترتیب تنها نخواهید ماند و زمانی هم که کسی در اطرافتان نباشد می توانید بهترین دوست خود باشید اگر "خود" تربیت یافته ای را پرورش داده باشید.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی استان گلستان


همچنین مشاهده کنید