جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

نکاتی کوتاه و پرفایده برای خانم های خانه دار


نکاتی کوتاه و پرفایده برای خانم های خانه دار
۱) پاک کردن رنگ چغندر از دست: اگر دست های شما از چغندر و یا کلم قرمز، رنگ گرفته است به سیب زمینی خام دست هایتان را بمالید.
۲) تمیز نگه داشتن ترازو: برای اینکه ترازوی آشپزخانه همیشه تمیز بماند، در هنگام استفاده بر روی کفه ترازو، نایلون محافظ بکشید تا دیگر نیازی به شست وشوی بعدی نباشد.
۳) شار ژ کردن باطری: همیشه قبل از شارژ کردن باطری ها، بگذارید که باطری کاملا خالی شود این کار عمر باتری را بیشتر خواهد کرد.
۴) پاک کردن لکه میوه از دست: برای پاک کردن لکه های میوه یا توت سیاه از دست هایتان، از کمی ماست یا آب لیموترش تازه کمک بگیرید.
۵) رفع بوی سیگار: برای جلوگیری از به جاماندن بوی سیگار، یک کاسه ی کوچک سرکه را در گوشه ای از اتاق قرار دهید و یا همیشه جاسیگاری را با کمی جوش شیرین پر کنید. این کار از نیم سوزشدن ته سیگار هم جلوگیری می کند.
۶) پاک کردن لکه چربی از چوب: پودر تالک را با الکل متیلیک به صورت یک خمیر مرطوب درآورده و با قلم مو روی لکه بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس روی آن را بسایید.
۷) نگهداری از وسایل چوبی: برای نگهداری از وسایل چوبی، از مخلوط تربانتین، روغن بزرک و سرکه استفاده کنید.
۸) تمیزکردن جلد چرمی کتاب: برای پاک کردن جلد چرمی کتاب قدیمی با ارزش، می بایست پارچه کتانی را به شیر آغشته کرده و به آرامی روی جلد کتاب بمالید. سپس با یک پارچه خشک و نرم آن را پاک کنید.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید