جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

درمان خشکی لب


یکی از مشکلات شایع به خصوص در فصل زمستان خشک شدن مداوم لب‌ها و ترک خوردگی آنهاست. زیرا لب‌ها فاقد غدد چربی بوده و به خشکی محیط خارج بسیار حساس هستند و به آسانی ترک می‌خورند. لب‌های ترک خورده علل متعددی دارد و می‌تواند در هر فصلی اتفاق بیفتد.
رعایت نکات زیر می‌تواند به جلوگیری از ایجاد لب‌های ترک خورده کمک کند:
یکی از کارهایی که بیشتر مردم برای مقابله با خشکی لب‌ها انجام می دهند خیس کردن لب‌ها با آب دهان است این راه حل نه تنها مشکلی را رفع نمی کند بلکه موجب تشدید آن می شود. به جای لیس زدن، از یک پماد لب استفاده کنید.
صورت‌تان را بپوشانید. در زمستان، به خصوص در روزهایی که باد زیاد می‌وزد، اطمینان حاصل کنید که یک شال یا کلاه یا یک ماسک، لب‌های شما را پوشانده است.
از پمادهای لب‌ دارای ضدآفتاب استفاده کنید. چون خورشید می‌تواند سبب ایجاد ترک در لب‌های شما شود یا اینکه آن را بدتر کند. پس از محصولی که حاوی فاکتور ضدآفتاب یا SPF ۱۵ یا بالاتر است، استفاده کنید.
یک کپسول ویتامین E را باز کنید و آن را روی لب‌هایتان بمالید. برای اینکه ویتامین E اضافی روی لب ها باقی نماند آن را با نوک انگشتان خود پاک کنید.
یکی از علل خشکی لب‌ها، استرس و خستگی است که می‌توان با استراحت کافی و استفاده از ویتامین‌های C، E و B کمی از مشکلات لب‌ها را رفع کرد.
برای اینکه لب‌هایتان را مرطوب نگه‌دارید باید از محصولات با پایه وازلین یا موم زنبور عسل یا پماد ساده وازلین استفاده کنید. از محصولات خوش طعم اجتناب کنید زیرا موجب می‌شوند شما دایما در تلاش‌ برای لیسیدن لب‌هایتان باشید. پیشنهاد می‌شود که از یک پماد ساده استفاده کنید چون پمادهای دارویی پتانسیل ایجاد خشکی را دارند. برخلاف تصور مردم، پماد لب اعتیادآور نیست.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید