پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

۱۱ نکته درباره اتاق نوجوانان


۱۱ نکته درباره اتاق نوجوانان
به دلیل اینکه نوجوان‌ها همیشه به دنبال آزادی و آرامش هستند، به‌طور معمول به فضایی بزرگ هم نیاز دارند تا به طور نسبی نیازهایشان فراهم شود. در ستون این هفته به چند نکته در مورد اینکه چطور نوجوان‌ها را خوشحال کنیم و نیز اینکه چطور کاری کنیم که از اتاق خود راضی باشند، اشاره می‌شود.
نکته اول) استفاده از بالش‌های دکوری، فرش‌های کوچک، آباژورهای پایه بلند و تابلوهای دیواری می‌تواند فضایی شاعرانه و دوست داشتنی در اتاق نوجوانان خلق کند.
نکته دوم) بوردهای بزرگ دیواری و یا مجموعه‌ای از عکس‌های مورد علاقه‌شان، تکه‌هایی از مجله‌هایی که دوستش دارند، اینها همه از مواردی است که نوجوانان بین سن ۱۲ تا ۱۹ سالگی به آنها علاقه‌مند هستند. با استفاده از این موارد می‌توانید فضایی را که باب میل نوجوان‌هاست خلق کنید.
نکته سوم) ایده‌های خلاقانه، مانند مجموعه‌ای از ماسک‌ها یا شمشیرهایی که به صورت ضربدری قرار گرفته‌اند، چاقوی شکار، زره‌های تزیینی همه می‌توانند بسیار جذاب باشند و فضایی کاملا متفاوت را به وجود آورند.
نکته چهارم) چراغ‌های مطالعه زیبا و جاشمعی‌های کوچک و زیبا که اشکال و طرح‌های مختلف دارند و همچنین اگر مطابق سلیقه نوجوان شما انتخاب شوند، می‌توانند فرزند شما را به درس خواندن تشویق کند.
نکته پنجم) صندلی‌های کوسن‌مانند بزرگ که زیرشان لایه‌ای محکم دارد و می‌توان آنها را در رنگ‌های مختلف با هم ست کرد، می‌توانند دکور مناسبی برای گوشه‌ای از اتاق باشند.
نکته ششم) صندلی‌های تاشو نیز گزینه‌های مناسبی هستند و فضای کوچکی را اشغال می‌کنند.
نکته هفتم) صندلی‌های راحتی علاوه بر زیبایی که به اتاق اضافه می‌کنند، می‌توانند جهت پذیرایی از دوستان فرزندانتان که برای تماشای فیلم یا درس خواندن به دیدارشان می‌آیند، گزینه‌های خوبی باشند. همچنین می‌توانید این صندلی‌ها را با کوسن‌های بزرگ و رنگی دکور کنید.
نکته هشتم) نوجوان‌هایی که اتاقشان را با خواهر یا برادرشان تقسیم می‌کنند، برای داشتن فضای خصوصی می‌توانند از پرده‌های وسط اتاق و یا تخت‌های کاناپه‌ای استفاده کنند.
نکته نهم) برای داشتن جایی جهت نگهداری وسایل مورد نیازشان مانند وسایل مرتب کردن موها، سی‌دی‌ها، لباس‌های کثیف و مجله‌ها می‌توانید از سبد و آویزهای لوله‌ای استفاده کنید.
نکته دهم) با قرار دادن یک کاناپه اضافی در اتاق و یا یک ست کاناپه تخت‌خواب‌شو که به عنوان تخت‌خوابی برای دوستانشان به کار رود می‌توان یک حال خصوصی در اتاق برایشان به وجود آورد.
نکته یازدهم) با داشتن یک میز کامل استاندارد، همراه با یک کامپیوتر شخصی به همراه صندلی راحت نوجوان‌ها می‌توانند به راحتی برای مدت طولانی درس بخوانند بدون اینکه پشتشان درد بگیرد. فضای درس‌خواندن برای نوجوان‌ها یکی از مهم‌ترین فضاهایی است که باید با دقت دکور شود.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید