سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

چای سبز داروی بیماریها


چای سبز داروی بیماریها
تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن مرتب چای سبز می‌تواند در پیشگیری و درمان بیماریهای ناعلاجی مثل سرطان بسیار موثر باشد.
● پیشگیری و درمان سرطان
چای سبز حاوی مواد ترکیبی بنام فیتوکمیکال و پولیفنول است که این ترکیب‌ها نوعی آنتی اکسیدان (Antioxidant) محسوب می‌شوند. آنتی اکسیدان قابلیت مبارزه با سلولهای سرطانی را داراست. این ترکیب می‌تواند از رشد سلولها و تومورهای سرطانی جلوگیری کند. تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که افرادی که روزانه چای سبز می‌نوشند خطر ابتلا به سرطان خود را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند. همچنین اشخاص مبتلا به سرطان‌هایی نظیر، سرطان خون، ریه، معده، سینه و روده که چای سبز می‌نوشند در درمان بیماری خود کمک عمده‌ای می‌کنند. به افراد سرطانی البته نوشیدن دو یا سه فنجان چای سبز در روز پشنهاد می‌شود.
● بیماری‌های قلبی
یکی از عوامل اصلی امراض و حمله‌های قلبی، وجود کلسترول بالا در خون انسان است. چای سبز علاوه بر ویتامینهای A و C خود، باعث کاهش کلسترول در خون نیز می‌گردد که این موضوع خطر احتمال حمله قلبی و امراضی از این دسته را پایین می‌آورد.
● استحکام دندانها
این نوع چای حاوی ماده‌ای بنام فلورین (flourine) نیز است. فلورین سبب می‌شود تا ساختار داخلی دندانها محکم شود و از پوکی و کرم خوردگی آنها جلوگیری می‌کند.
● آرام بخش و ضد استرس
این نوشیدنی گیاهی نوعی آرام بخش نیز محسوب می‌آید. با نوشیدن این چای سیستم عصبی بدن شما مقاومتر شده، آرامش اعصاب و دوری از فشارهای عصبی را برای شما به ارمغان می آورد. از آنجایی که بسیاری از بیماریها ارتباط مستقیم با استرس و سیستم عصبی دارند، نوشیدن این چای را می‌توان به نوعی داروی تمام بیماریها نام برد.
● فواید دیگر
از فواید دیگر چای سبز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- بالا بردن قدرت فکری و قابلیت تمرکز بهتر
- پیشگیری از امراضی مثل آلزهایمر
- درمان آماس مفاصل
- درمان و پیشگیری از بیماری MS
- کاهش وزن در افراد چاق
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید