سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

عطش بدنتان را با خوردن لیموترش رفع کنید


عطش بدنتان را با خوردن لیموترش رفع کنید
لیموترش میوه‌ای است کاملا سالم و در عین حال مقوی که می‌تواند به تمام بافت‌های عضلانی بدن غذا برساند. لیموترش نور چشم را زیاد می‌کند، از طاسی سر جلوگیری و موهای سر را تقویت می‌کند. اسیدهای موجود در لیموترش از بین برنده اسید اوریک است که خون را رقیق و دستگاه هاضمه و دستگاه ادراری را ضد عفونی می‌کند.
مصرف آبلیمو به مقدار زیاد، باسیلهای تبی تیفوئید (حصبه) و اسهال خونی را کشته و نابود، تب را از بین ‌برده و تنگی نفس را درمان می‌کند. بیماری‌های رماتیسم، مرض قند، غلظت خون، ناتوانی جنسی، زکام، سرماخوردگی، ذات الریه، گلودرد، تب خال با آب لیمو معالجه و نیز زهر حشرات را درمان می‌کند.
آبلیمو ضد تیفوس، سرخک، آبله مرغان و مخملک است. همچنین معده را درمان و سنگهای کبدی و چربی زیاد را از بین ‌برده و آبهای اضافی بدن را دفع می‌کند.
آبلیمو ضد کم خونی است و غلظت خون را از بین می‌برد. تب‌های روده و ترش کردن غذا با آب لیمو معالجه و سم‌های جمع شده در کبد را از بین می‌برد. ولی باید توجه داشت که کبد به خود لیمو بیشتر از آب آن احتیاج دارد.
محققان موفق به کشف ویتامین جدیدی در لیمو شده‌اند که سبب تقویت اعصاب شده و از فلج اطفال جلوگیری می‌کند و در معالجه ذات الریه و سرطان بسیار موثر است.
چنانچه حس کردید سرما خورده‌اید، مقداری آبلیمو را در یک لیوان آب گرم ریخته با کمی عسل بنوشید. برای معالجه ذات الریه، آب پیاز را گرفته با آبلیمو مخلوط کرده و با آب شلغم و آب هویج و آب کرفس خام چنانچه خورده شود ذات الریه و تنگی نفس را درمان می‌کند.
برای زیاد شدن بزاق دهان آبلیمو میل کنید. برای چاشنی سالاد، سبزیها و میوه‌های خام بهتر است که به جای سرکه صنعتی از آبلیمو استفاده کرد.
لیمو علاوه بر ادرارآور بودن در معالجه رماتیسم، نقرس، سنگ کلیه مفید است، چون خون را پاک می‌کند برای جوش پوست صورت و بطور کلی بیماری‌های جلدی مفید است.
لیموترش دفع کننده عطش و معالجه پوکی استخوان و درمان کننده بیماری کبد است.
لیموترش درمان کننده درد گلو و آنژین است. برای درمان این بیماری لازم است آب لیموترش را گرفته و با آب نیمه گرم، هر روز چند بار غرغره کنید. کمپرس آب لیمو که کمی نمک به آن زده باشد بر روی گلو آنژین را درمان می‌کند.
منبع : حکیم باشی


همچنین مشاهده کنید