چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

چگونه جابه‌جا شویم


چگونه جابه‌جا شویم
به هنگام اسباب‌کشی، وسایل چوبی دارای گوشه‌های زاویه‌دار مانند میزها، بیشتر در معرض صدمه قرار می‌گیرند لذا برای مراقبت و نگهداری از این قبیل لوازم چوبی، ابتدا روی زوایا را با پلاستیک حباب‌دار و یا حتی پلاستیک ساده یا روزنامه پوشانده سپس لایه دیگری از مقوای ضخیم روی پوشش قبلی قرار دهید.
برای این منظور از چسب‌های محکم نواری استفاده کنید.توجه: هنگامی که برای محکم کردن پوشش‌های حفاظتی برای لوازم، چسب‌های نواری را به‌کار می‌برید، مراقب باشید که چسب به‌طور مستقیم با سطح لوازم چوبی تماس پیدا نکند.
به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه صدمه‌ای برای رنگ و روکش چوب و پایه صندلی‌ها و به‌طور کلی مبلمان نیز از روزنامه‌های باطله، پارچه یا پلاستیک استفاده کنید به این ترتیب که آنها را به صورت چند لایه به دور محل مورد نظر بپیچید.
برای بسته‌بندی لوازم و خرده‌ریزهای شکستنی می‌توانید از لباس‌های نخی منزلتان نیز استفاده کنید. به این ترتیب با یک تیر دو نشان خواهید زد.
اگر مبلمان شما دارای روکش پارچه‌ای است، به هنگام اسباب‌کشی همه مبل‌ها را با روکش مخصوص‌شان پوشانده و سپس حمل کنید.
جعبه‌های بزرگ را تنها با کتاب و لوازم سنگینی مانند آن پر نکنید زیرا حمل آن برای باربران بسیار مشکل خواهد بود، بنابراین نیمی از آنها را با کتاب و نیمی دیگر را با خرده‌ریزهای دیگر پر کنید.
برای حمل گیاهان به‌خصوص گلدان‌های بزرگ و سنگین، چاره‌ای به‌جز جابه‌جایی به همان صورت موجود نیست ولی در مورد گلدان‌های کوچک می‌توانید مجموعه‌ای از آنها را در یک جعبه محکم مقوایی، چوبی یا پلاستیکی قرار داده و در داخل هر یک از گلدان‌ها، چوبی به بلندی ارتفاع بلندترین گیاه مجموعه فرو کنید. سپس کیسه زباله‌ای بزرگ یا پلاستیکی نازک را بر روی سطح دهانه و طرفین جعبه و همچنین پایه‌های چوبی فرو رفته در گلدان‌ها قرار داده و با چسب محکم کنید (منافذی را برای تنفس گیاه باقی بگذارید).
لباس‌های آویز را با همان چوب لباس به صورت مجموعه‌ای در یک پلاستیک بزرگ یا در میان یک ملحفه پیچیده و حمل کنید.
برای حمل لوازم صوتی و تصویری از جعبه‌های مخصوص آنها یا یک جعبه دیگر با بسته‌بندی محکم در محل‌های حساس مانند شیشه تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر استفاده کرده و در صورت امکان با وسیله نقلیه شخصی‌تان حمل کنید.
اجناس گرانقیمت مانند طلا، پول، نقره، فرش و همچنین شکستنی‌ها را نیز در صورت امکان با وسیله نقلیه شخصی حمل کنید.
پیش از اسباب‌کشی به محل جدید، آنجا را به طور کامل تمیز کرده، سپس سمپاشی کنید. به این ترتیب با وجود هر نوع حشره احتمالی مبارزه می‌شود.
لوازم ضروری را که در طول اسباب‌کشی و روزهای جابه‌جایی نیاز دارید در دسترس قرار دهید، مانند پوشاک، لوازم بهداشتی و غیره.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید