جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

اگر درد قفسه سینه دارید...


اگر درد قفسه سینه دارید...
اگراحساس گرفتگی و درد قفسه سینه دارید حتی با توجه به این که ممکن است رژیم غذایی سالمی داشته باشید، ورزش می‌کنید و سن‌تان هم خیلی بالا نیست، باز هم لازم است به مرکز درمانی مراجعه کنید.
▪ خودتان رانندگی نکنید
حتی اگر واقعا ناراحت هستید از اورژانس کمک بخواهید تا شما را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برساند.
▪ نشانه‌های بیماری یا حمله قلبی
اینطور نیست که همه علایم اشاره شده در زیر در یک بیمار قلبی یا کسی که دچار حمله قلبی شده وجود داشته باشد و برخی افراد تنها علایم جزیی یا غیرقابل تشخیصی دارند.
به هر حال در صورت مشاهده علایم زیر فورا از اورژانس کمک بخواهید: - درد شدید یا طولانی‌مدت در قفسه سینه، فشار یا احساس ناراحتی بیش از چند دقیقه در این ناحیه
- احساس ناراحتی که به شانه راست یا چپ، دست راست یا چپ، گردن، کمر، فک یا گوش می‌زند
- درد شکمی فوقانی طولانی‌مدت
- تپش قلب
- تنگی نفس
- بیهوشی یا از دست دادن هشیاری
- تهوع یا استفراغ
- تعریق، تغییر رنگ غیرطبیعی پوست
- حملات متعدد آنژین که به وسیله فعالیت بدنی یا هیجانی ایجاد نمی‌شود - آنژینی که پس از مصرف سه قرص نیتروگلیسرین پس از ۱۵ دقیقه تسکین نمی‌یابد
به هر حال احساس ناراحتی و درد قفسه سینه ممکن است به واسطه عوامل قلبی و غیرقلبی ایجاد شود که عبارتند از: ۱- آنژین ۲- حمله قلبی ۳- دیگر مشکلات قلبی ۴- برخی مشکلات و ناراحتی‌های غیرقلبی. اما در هر صورت اگر علایم بالا را مشاهده کردید از آن غفلت نکنید!
اگر در شرف دچار شدن به حمله قلبی باشید، زمان بسیار حایز اهمیت است. به دلیل آن که بخش اعظم صدمه وارد شده در اثر حمله قلبی در همان یک ساعت اول قابل پیشگیری است.
به علاوه اولین یک ساعت حمله قلبی جدی‌ترین تهدید برای زندگی فرد تلقی می‌شود. اورژانس تجهیزات لازم برای موارد فوریت‌های قلبی را در اختیار دارد، پس آنها را در جریان گذاشته و طلب کمک کنید.
منبع : بانک اطلاعات گردشگری


همچنین مشاهده کنید