شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

زیبایی را به نشیمن‌های منزل بیاورید


زیبایی را به نشیمن‌های منزل بیاورید
در زندگی آپارتمانی امروز، نشیمن‌های کوچک در بیشتر خانه‌ها به چشم می‌خورد، اما با این حال نشیمن‌ها، یک محل عمومی برای تمامی افراد خانواده است. نشیمن در منزل، یک فضای خصوصی است که در آن بتوانیم دراز بکشیم، استراحت کنیم، به تماشای تلویزیون بنشینیم و حتی مطالعه کنیم. خیلی از خانم‌ها برای دکور نشیمن‌های منزلشان، دچار مشکل هستند.
(فنگ‌شویی) چه می‌گوید؟ نشیمن جایی است که باید مجموعه‌ای از آثار هنری و عتیقه‌های خود را در آن به نمایش گذاشت، اما بدانید آنچه که انتخاب می‌کنید، نشانه‌هایی در مورد شخصیت شماست. دکور منزلتان را طوری طراحی کنید که از دیدن هر روزه آن خسته نشوید پس باید سلیقه‌ای خاصی به کار ببرید و با دقت و به خوبی اجناس داخل نشیمن که شامل تلویزیون، مبلمان، اشیای تزئینی و دکورهای زیبا، همچنین تابلوهای شیک و زیباست را در نشیمن‌های خانه‌تان قرار بدهید. تلویزیون را در جایی بگذارید که کمتر مورد توجه قرار گیرد وگرنه دائما توجه شما را به خود جلب کرده و بیش از حد سرگرم آن خواهید شد.
همچنین به یاد داشته باشید که وسایل خانه را طوری در کنار هم قرار دهید تا انرژی به آسانی در اتاق جریان پیدا کند. از انباشتگی و استفاده از میزهای زیاد پرهیز کنید. در کتاب فنگ‌شویی به زبان ساده، ترجمه محمد‌صادق شریعتی آمده است، نشیمن محل اصلی تجمع و مرکز زندگی خانوادگی است، جایی که همه زندگی می‌کنند و برای دوستانتان هم که به خانه شما می‌‌آیند باید کاملا راحت باشد. در این اتاق است که انرژی بیش از آن‌که در بقیه نقاط خانه و در میان خانواده پراکنده شود، جمع می‌شود.
به یاد داشته باشید در نشیمن‌هایی که کاناپه در مرکز آن قرار دارد و طوری است که پشت شما به طرف در بوده و شما نمی‌توانید کسی را که وارد می‌شود، ببینید، لازم است نوعی ساختار حمایتی در پشت سرتان ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک میز می‌تواند از افرادی که بر روی کاناپه نشسته و پشت به در اتاق هستند، حمایت کند.
همچنین نور اتاق در فنگ‌شویی بسیار مهم است، چرا که نور، خود انرژی است، با خاموش کردن یک لامپ مرکزی پرنور و روشن کردن لامپ‌های کوچک در کناره‌ها و نمایان کردن گوشه‌های تاریک اتاق و ایجاد هاله‌های نور می‌‌توانید حالت اتاق‌تان را عوض کنید.
همچنین با تعبیه اثاثیه روشن در اتاق، به‌خصوص در جاهای مخصوص، انرژی را می‌توانید در منزلتان فعال کنید. معمولا یک لامپ راه‌حل مناسبی برای از بین بردن یک فضای منفی در یک خانه است.
▪ گرمای شومینه
به یاد داشته باشید که اطلاع و تغییر شدت نور در یک اتاق مهم است، زیرا نیاز اتاق نشیمن به انرژی بر اساس کاربردهای مختلف آن تغییر می‌کند. ترکیب کرکره و پرده نازک در خانه علاوه بر پوشش برای پنجره در رابطه با نور انعطاف لازم را نیز فراهم می‌کند، حاشیه‌های آن‌ها لبه‌های زمخت را می‌پوشانند. اگر شومینه ندارید گرداگرد میزی در مرکز، صندلی و گل‌های بزرگ بگذارید تا فضا را لطیف و روشن کند. با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، در خانه‌هایی که شومینه وجود دارد، بهتر است شومینه در جایی قرار بگیرد که گرمای خانه را خوشایند کند. می‌‌توانید با قرار دادن آینه در بالای شومینه این ادعا را کامل کنید. در عین حال سطح نقره‌ای براق آینه پادزهری طلایی برای گرمای شومینه فراهم می‌کند. یادتان باشد آینه‌ای که شما در قسمتی از خانه‌تان قرار داده‌اید، چه چیزی را بازتاب می‌دهد در صورتی که اتاق شما انباشته باشد، آینه سردرگمی را گسترش می‌‌دهد و همه مشکلات شما به‌طور چشمگیری دو برابر خواهد شد.
▪ نشانه‌های منازل ما
منازل ما پر از نشانه‌هایی هستند که دائما بر انرژی ما تاثیر می‌‌گذارند. تصاویری که به دیوارها آویزان می‌‌کنیم، می‌‌توانند منبع موثری برای آرامش باشند؛ نصب تصاویر خانوادگی یا یک عکس و یا نقاشی خاصی می‌‌تواند حس همبستگی را در خانه تقویت کند، اگر بر چیزی متمرکز شویم، انرژی ما را جذب کرده و کاتالیزوری می‌‌شود تا رویدادها و افرادی که در زندگی ما تاثیری داشتند را به خاطر بیاوریم. برعکس اگر خود را در محاصره تصاویری قرار دهیم که در آن‌ها تنها چهره‌های اشخاص عبوس و یا تنها کشیده شده؛ ممکن است احساس تنهایی ما را افزایش دهد. همچنین آویزان کردن نقاشی‌هایی که به صورت آبستره هستند، شفافیت و تمرکز را از بین برده و احساس عدم تمرکز و عدم کمال را در ما ایجاد می‌‌کنند.
▪ کـوتـاه از فنـگ‌شـویی
_ بهتر است هیچ صندلی پشت به در نباشد، خیلی مهم است که صندلی میزبان خود را در موقعیتی قرار دهیم که به اطراف خود مسلط باشد و در یک حالت ایده‌آل اگر رو به در باشد، خیلی خوب است و حتی می‌‌توان برای حمایت از میزبان خود، او را در جایی از اتاق قرار دهیم که پشت به دیوار باشد. مبل‌های مرتب و چیده شده رو به تلویزیون‌ها اجازه می‌‌دهند تلویزیون بر اتاق غالب و ارتباطات خانوادگی را دشوار و یا به حداقل برساند، چیدن صندلی‌ها دور شومینه یا بخاری یا حتی میز قهوه‌خوری بهتر است.
_ شما کد بانوی ایرانی معمولا در آشپزخانه غذا می‌‌پزید و در نشیمن آن را می‌خورید، اما در صورتی که ناچار شوید از آشپزخانه به عنوان ناهارخوری استفاده کنید، دقت داشته باشید که حتما وسایل را تمیز کرده و پیش از شروع به خوردن غذا توجه خود را از عملیات تهیه غذا برگرفته باشید. این کار را یا با پوشاندن محیط آشپزخانه یا با کم کردن نور انجام دهید. یعنی به جای یک لامپ درخشان عمومی در تمام آشپزخانه می‌‌توانید از شمع یا یک لامپ پرنور در بالای میز برای انتقال انرژی استفاده کنید.
منبع : .tehroon۲۰


همچنین مشاهده کنید