جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

اتاق خواب ایده آل من


اتاق خواب ایده آل من
یک تغییر اساسی! بله این چیزی است که شما احساس می‌کنید واقعا به آن احتیاج دارید. همه چیز به نظر تکراری می‌آید حتی اتاق خوابتان اما باید چه کار کرد اگر همیشه به دنبال مکانی آرامش‌بخش و متفاوت برای استراحت کردن یا خلوت کردن با خودتان بوده‌اید با ایده‌های عجیب و نو و دیدنی و رنگ‌هایی بی‌نظیر و شعاع‌های نورانی که احتمالا فقط در فیلم‌ها دیده می‌شوند و یا طراحی‌های مدرن و امروزی (البته به شیوه خودتان) همراه با تصاویر زیبا و رنگ‌های در هم و برهمی که به‌طور دائم در ذهنتان چرخ می‌‌خورند و فکر می‌‌کنید که اگر راجع به آنها به دیگران چیزی بگویید احتمالا شوکه خواهند شد و..
.باید بگویم که با این تفاسیر چیدمان و دکوراسیون اتاق خوابتان و نهایتا دست یافتن به آرزوی کوچک اما دیرینه‌تان مبنی بر داشتن اتاق خوابی دلخواه با طراحی بی‌‌نظیر برای هر کسی به غیر از خودتان احتمالا کمی چالش‌ برانگیز و یا حتی دردسرساز خواهد بود ولی مژده می‌‌دهم که این آرزو به سادگی و با کمی حوصله و خلاقیت توسط خودتان کاملا دست یافتنی است نکته دیگری که بهتر است از همین الان خیالتان را در موردش راحت کنم این است که، روشی که طی این سلسه مقالات قرار است با هم راجع به آن صحبت کنیم بسیار کم‌خرج بوده و با هر میزان بودجه‌ای قابل استفاده و کاملا کاربردی است...
▪ ریتم و هماهنگی
زمانی دکوراسیون یک اتاق از هماهنگی نسبی بالایی برخوردار است که بتوان به سادگی ارتباط همه اجزای اتاق را با یکدیگر تشخیص داد. در این میان نقش رنگ‌ها و استفاده از الگوهای هم ‌خانواده در چیدمان وسایل، در ریتم بخشی و ایجاد هماهنگی ایده‌آل غیرقابل انکار می‌‌باشد. سایه روشن‌ها و افکت‌های نوری نیز در این زمینه کم‌تاثیر نیستند. (آنها را نادیده نگذارید!)
▪ طبیعت‌گرایی در اتاق خواب
تا می‌‌توانید از مظاهر طبیعی برای دکوراسیون اتاق‌تان استفاده کنید انواع گیاهان خانگی و وسایل ساخته شده از چوب، سنگ و... می‌‌تواند به شما در داشتن اتاقی بی‌‌نظیر، زنده و سرشار از انرژی‌های مثبت و نیرو دهنده کمک کند. در این جا برای تکمیل بحث، خوب است اشاره‌ای هم به کتاب پزشکی مکمل و درمان‌‌های موازی کنیم. در این کتاب در مبحث فنگ‌شویی توصیه‌ای مهم و جالب شده است: <از گیاهان و اشیای مختلفی مانند تابلو، مجسمه، سکه، سنگ‌یشم، زنگوله و... به عنوان ابزار رویارویی با تاثیرات منفی تقویت تاثیرات مثبت و یا حمایت و حفاظت ساکنان خانه استفاده می‌‌شود که استفاده از این اشیا باید در موارد مشخص و یا آگاهی کامل از اهمیت نمادین آن انجام گیرد.( >کتاب پزشکی مکمل و درمان‌های موازی)
طبیعت همواره زیباترین و کامل‌ترین الگوها را در اختیار انسان‌ها قرار می‌‌دهد پس برای موفق شدن در این کار هم بهترین الگوی شما چه در انتخاب رنگ‌ها و چه در چیدمان وسایل اتاق‌تان طبیعت است علاوه بر این شما می‌‌توانید به جای گم شدن در میان انبوهی از کتاب‌ها و جزوات مربوط به رنگ‌شناسی با نگاهی ساده اما دقیق به چگونگی در کنار هم قرار گرفتن رنگ‌ها در طبیعت، زیباترین ترکیبات رنگی را متناسب با فضای اتاقتان ایجاد کنید. با توجه به همه آنچه که در بالا گفته شد بهترین توصیه‌ای که می‌‌توانم نهایتا به شما برای طراحی و تغییر دکوراسیون اتاقتان بکنم این است که ابتدا سعی کنید اطلاعات پایه‌ای لازم را در این زمینه کسب کنید و قبل از هر چیز به قلب خودتان و احساسات درونی‌تان عمیقا توجه کنید نه به سخنان دوستان، علایق پدر و مادرتان و یا سلیقه اطرافیان دیگرتان، به خودتان و احساسات خودتان و سلیقه خودتان اعتماد کنید چرا که نهایتا این شمایید که باید در این اتاق زندگی کنید.
▪ کـوتاه از اتـاق استـراحت
_ به هیچ عنوان درست نیست کسانی که به سختی به خواب می‌روند، اتاق خوابشان رو به غرب باشد، در حالی که اتاق‌های رو به طلوع برای کسانی که بیدار شدن برایشان سخت است، ایده‌آل‌ می‌باشد.
_ جایی که تختخوابتان را قرار می‌دهید بسیار حیاتی است. زیرا شما حدود یک سوم زندگی‌تان را در آن سپری خواهید کرد. بهتر است سرتان به طرف دیوار باشد تا دیوار از آن حمایت کند و به طرف در دید داشته باشید. اگر میزهای دارای رومیزی پارچه‌ای کنار تخت باشد و گوبلنی روی دیوار پشت تخت آویزان باشد، محیط را آرام می‌کند. از تصویرهای نامناسب یا شلوغ باید اجتناب شود، این اتاق تقارن و مناسبت خوبی دارد، میزهای متناسب کنار تخت رابطه مثبت را تقویت می‌کند.
_ هنگام شب آینه‌های روی در کمدها یا میز آرایش را با پرده روشن بپوشانید، چون هنگام خواب باید انرژی‌های موجود در اتاق آرام باشند، چرا که آینه آنها را گسترش می‌دهد.
_ تختخواب‌های دارای قاب فلزی، امواج الکترومغناطیسی لوازم برقی و سیم‌کشی خانه را تشدید می‌کند، تختخواب‌های چوبی بهتر هستند.
_ برای ملافه‌ها، پتو و روبالشی‌ها از مواد طبیعی استفاده کنید.
_ اتاق خواب هر چه کوچک باشد، متناسب و ایده‌آل می‌باشد، چرا که انرژی آن آرام‌تر و متعادل‌تر در جریان خواهد بود. به یاد داشته باشید تمام لباس‌هایی را که در طول روز پوشیده‌اید و از دنیا انرژی گرفته‌اند را به اتاق دیگر و یا کمد مخصوص لباس‌ها منتقل کنید.
_ رنگ‌های سفید و کرم روشن، بهترین رنگ برای اتاق خواب است، هر رنگی که کمرنگ باشد، اتاق خواب شما را آرام خواهد کرد.

منبع: فنگ‌شویی به زبان ساده
منبع : .tehroon۲۰


همچنین مشاهده کنید