جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

گرمای منزل در دام ابتکار شما!


حفظ گرما و جلوگیری از هدررفتن آن در هر خانه‌ای می‌تواند نقش قابل‌توجهی در صرفه‌جویی اقتصادی داشته باشد. بد نیست بدانید با استفاده از ساده‌ترین ابزار و به خرج‌دادن کمی ابتکار، می‌توانید در فصل زمستان و با مصرف انرژی کمتر، بیشترین گرما را در منزل خود داشته باشید.
ـ استفاده از درزگیرها به شدت توصیه می‌شود. معمولاً در بسیاری از خانه‌ها و به جهت وجود فواصل میان یراق‌آلات پنجره‌ها گرمای قابل‌توجهی از منزل خارج می‌شود، استفاده از درزگیر‌ها جلوی این هدررفتن را می‌گیرد.
ـ کانال‌های کولر را بپوشانید. بستن دریچه کانال کولر کافی نیست چون گرمای اشباع شده در بالای اتاق به‌راحتی خارج خواهد شد. با استفاده از پوشش کاغذی و ترجیحا پلاستیکی دریچه کولر را به خوبی بپوشانید.
ـ پهن کردن قالیچه روی سرامیک. البته این برای حس کردن بیشتر گرما در منزل به‌هنگام راه رفتن بر روی کف منزل است. وجود سرامیک موجب انتقال حس سرما به بدن می‌شود. پس پهن کردن قالیچه‌ای کوچک می‌تواند عایق خوبی در انتقال سرما به بدن شما باشد.
ـ شیشه‌های دوجداره فراموش نشود. گرچه در بسیاری از منازل استفاده از شیشه‌های دوجداره رایج شده اما هنوز هم بسیاری از افراد به آن اعتقاد ندارند. این شیشه‌ها به جهت داشتن هوا در حدفاصلشان، عایق خوبی برای حفظ گرما هستند.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید