جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

جورج تیموتی کلونی


جورج تیموتی کلونی
▪ نام: جرج تیموتی کلونی
▪ متولد: ۶ می ۱۹۶۱
▪ محل تولد: لگزینگتون ایالت کنتاکی آمریکا
▪ قد: ۱ متر و ۸۰ سانتی متر
جرج کلونی فرزند نیک کلونی است که سالیان سال گوینده اخبار در تلویزیون بود. وقتی جرج ۵ ساله بود پدرش او را به استودیوی شخصی خود میبرد. برای جلوگیری از ایجاد رقابت با پدر جرج بعد از زمان کوتاهی این شغل را رها کرد. جرج مدت کوتاهی در دانشگاه کنتاکی به تحصیل پرداخت و در پیوستن به تیم بیسبال "سینسیناتی ردز" ناموفق بود. او زمانی به بازیگری روی آورد که پسرخاله او میگوئل فرر او را در قسمت کوتاهی از فیلمش به کار گرفت. در سال ۱۹۸۲ او به لس آنجلس نقل مکان کرد و تمام سال را به جستجوی نقشی برای ایفا پرداخت. اولین فیلم او با چارلیز شین اکران نشد ولی تولید کنندگان فیلم برای قراردادهای بعدی به او توجه داشتند. او در ۱۵ دسامبر ۱۹۸۹ با تالیا بالسام ازدواج کرد ولی در دسامبر ۱۹۹۳ این دو از هم جدا شدند. اغلب نقشهای جرج کلونی نشان دهنده عقاید سیاسی لیبرال او می باشد.
جرج کلونی در مورد ازدواج و داشتن فرزند یک بار گفته که هرگز دوباره ازدواج نخواهم کرد و بچه دار نیز نخواهم شد. اما نیکول کیدمن ۱۰۰۰۰ دلار شرط بست که او تا قبل از ۴۰ سالگی پدر خواهد شد. او اشتباه می کرد زیرا او صاحب فرزند نشد و کیدمن چک ده هزار دلاری را برای او فرستاد ولی جرج کلونی آن را پس فرستاد. او در سال ۱۹۹۷ به عنوان سکسی ترین مرد زنده توسط "مجله مردم" انتخاب شد. در همان سال خوش لباس ترین ستاره تلویزیونی مرد هم شد. پیش از آن در سال ۱۹۹۶ به عنوان یکی از ۵۰ انسان زیبای جهان نیز انتخاب شده بود. جرج بازیگری را در Beverly Hills Playhouse آموخت. اولین نقش تلویزیونی خود را در سال ۱۹۸۴ ایفا کرد. دوست صمیمی او مارک والبرگ بازیگر فیلم departed می باشد. در سال ۲۰۰۲ توسط مجله مردم به عنوان یکی از ۵۰ مجرد برتر از او نام برده شد. او ششمین بازیگر نقش بتمن نیز می باشد.
او یک کمپانی تولید فیلم به نام Maysville Pictures را نیز تاسیس کرده است.
او پس از ریچارد گر تنها مردی است که عکسش روی جلد مجله Vogue چاپ شده است. او در سال ۲۰۰۲ و در جریان فیلم اعترافات یک ذهن خطرناک با کرستا آلن آشنا شد ولی رابطه آنها پس از ۲ سال به جدایی کشید.
"من نمی خواهم زندگی شخصی خود را با کسی تقسیم کنم. چون در آن صورت دیگر شخصی نخواهد بود" (جرج کلونی)
او در سال ۲۰۰۷ و برای بازی در فیلم Ocean&#۰۳۹;s Thirteen پانزده میلیون دلار دستمزد گرفت. او تا به حال در ۶۳ فیلم سینمایی بازی کرده است. فیلمهای بعدی او The Fantastic Mr. Fox ، White Jazz، The Persuaders و Burn After Reading خواهد بود. در ضمن او تولید کننده ۲۲ فیلم و کارگردان ۳ فیلم بوده است. فیلمنامه ۲ فیلم هم توسط جرج کلونی به رشته تحریر درآمده است.
منبع : مطالب ارسالی


همچنین مشاهده کنید