جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

در خرج کردن پول‌های کم با موفقیت عمل کنید!


در خرج کردن پول‌های کم با موفقیت عمل کنید!
پول‌های کم و محدود شاید در ظاهر چندان تاثیر‌گذار در زندگی نباشند اما اگر کمی با برنامه و اصولی حرکت کنید می‌توانید بهترین استفاده‌ها را از منابع مالی محدود خود داشته باشید.
در این مطلب قصد داریم تا شما را با این نکات آشنا کنیم:
▪ همیشه برای خرید کالاهای کوچک برنامه‌هایی از پیش تعیین شده داشته باشید. مثلا خوب است که در مواقع خاص و تصادفی کالاهایی که نیاز به خرید آنها را احساس می‌کنید روی فهرستی نوشته و همیشه آنها را جلوی چشمان خود داشته باشید.
▪ پیشنهاد می‌کنیم که از تعیین اولویت‌ها هرگز غافل نشوید. مزیت اولویت‌بندی در کارهای مختلف این است که در خرید کالاهای مختلف و اختصاص منابع مالی اندک خود به آنها با مشکل مواجه نخواهید شد. رهایی از سردرگمی به هنگام خرید آیتم‌های مختلف بهترین نتیجه از اولویت‌بندی کالاهای مورد نظر است.
▪ اهل پس‌انداز‌کردن باشید. شاید همیشه نیازی به خرید انواع کالاها نباشد و در این زمان است که ارزش پس‌انداز کردن بیش از پیش مشخص می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که تا می‌توانید پول‌های اندکی را که به دست می‌آورید پس‌انداز کنید و در هزینه کردن آنها عجله نداشته باشید. این یک ضرب‌المثل برزیلی است که هرگز بیشتر از آنچه که در می‌آورید خرج نکنید. اگر برای پولی که به دست می‌آورید برنامه داشته باشید، جدا از آنکه در هزینه کردن آن با برنامه پیش رفته و مقروض نمی‌شوید، همیشه اندوخته‌ای نیز خواهید داشت.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید