شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۲۵ مهر ۱۳۸۶ ــ ۱۷ اکتبر ــ رهبر مسلمانان آمریکا خبر از خرابکاری در دیواره دریاچه نیوارلئان داد!


۲۵ مهر ۱۳۸۶ ــ ۱۷ اکتبر ــ رهبر مسلمانان آمریکا خبر از خرابکاری در دیواره دریاچه نیوارلئان داد!
لوئیس فراه کان (عکس بالا) رهبر مسلمانان سیاهپوست آمریکا (ملت مسلمان) شب پیش از راهپیمایی صد هزارنفری شهر واشنگتن که ۱۶ اکتبر ۲۰۰۵ به مناسبت یادآوری دهمین سال اجتماع یک میلیون نفری مردان سیاهپوست برگزار شد، شایعه احتمال سابوتاژ بودن تخریب دیواره دریاچه شهر نیوارلئان را مطرح داشت.
وی مدعی شد که به او گفته اند که انفجار بمب دیواره دریاچه را خراب کرده بود که آب شهر نیوارلئان را فرا گرفت و تلفات و ویرانی و در به دری به وجود آورد، نه توفان کاترینا.
وی گفت که تحقیق درباره صحت و سقم این خبر را به دولت وامیگذارد و خود او نمی تواند هنوز اظهار نظر کند. فراه کان گفت که به او گفته اند که انفجار در دیواره دریاچه که سطح آب آن از سطح محله های سیاهپوست نشین ( عمدتا فقیر نشین) نیوارلئان بالاتر است شکافی به طول هشت متر ایجاد کرده و سیاهی ناشی از انفجار مواد منفجره روی باقیمانده سمنت ها دیده شده است. وی گفت که طبق این خبر، در جریان توفان عده ای صدای انفجار را هم شنیده بودند و یک عضو مهندسی ارتش وجود سیاهی روی سمنت ها را تایید کرده است.
۱۶ اکتبر ۱۹۹۵ یک میلیون مرد سیاهپوست (طبق یک گزارش دولتی ۸۰۴ هزار تن) به دعوت فراه کان در شهر واشنگتن اجتماع کرده بودند تا از جدایی های باقیمانده میان سیاه و سفید در جامعه آمریکا سخن بگویند.
۱۶ اکتبر ۲۰۰۵ در مراسم دهمین سال یادبود آن اجتماع، چند تن از جمله «جسی جکسون» رئیس جنبش حقوق مدنی سیاهان سخنرانی کردند. سخنرانان از تاخیر دولت در کمک رسانی به آسیب دیدگان توفان پاییز ۲۰۰۵ کاترینا که بازهم آسیب پذیری طبقه تنگدست آمریکا را آشگار ساخت انتقاد کردند.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید