پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

نمائی تازه با کمترین هزینه


نمائی تازه با کمترین هزینه
این روزها به ویژه در آپارتمان‌های کوچک، اتاق نشیمن به نقطه ی کانونی اهل خانه و فضای اصلی آن‌ها تبدیل شده است. بنابر‌این، گاهی با اندک تغییراتی در این بخش، می‌توان به کل فضای مسکونی چهره‌ای جدید بخشید و تنوعی در زندگی آفرید. پس عجله نکنید؛ نیازی نیست که برای تغییر محیط خانه‌تان کل وسایل و مبلمان‌‌تان را عوض کنید.
۱) میز جلوی مبل:
با عوض کردن میز جلوی مبل، ممکن است به نظر برسد که کل مبلمان‌تان را تغییر داده‌اید؛ به ویژه اگر تنها رویه ی مبلمان را نیز عوض کنید. میزی از شیشه و استیل چهر‌ه‌ای امروزی به مبلمان قدیمی شما می‌بخشد.
۲) کاغذ دیواری:
این روزها بار دیگر کاغذ دیواری در خانه‌های ایرانی رواج یافته است و تنوع بسیاری را می‌توان در بازار این محصول پیدا کرد؛ از طرح‌های منقش به گل‌های زیبا تا الگوهایی شبیه به نمای سنگ، چوب و مانند این‌ها. بنابر‌این، با استفاده از کاغذ دیواری که نصب آن نیز آسان است، می‌توانید به یکباره فضای درونی خانه‌تان را تغییر دهید و حتی آن را به سبکی دیگر در آورید.
۳) پرده:
آیا توجه کرده‌اید که پرده عنصری است که نبود آن بیش از حضورش به چشم می‌آید؟ در واقع، پرده‌ای که درست انتخاب شود، شکوهی ناپیدا به فضای درونی می‌بخشند و ای بسا بیننده در نیابد که زیبایی محیطی که در آن حضور دارد به دلیل تأثیر پرده‌هایی است که با ذوق و سلیقه تهیه شده‌اند؛ اما همین که این پرده‌ها مثلاً برای شست‌وشو از جای خود برداشته می‌شوند، زیبایی اتاق به ناگهان به نیم یا حتی بیش‌تر تقلیل می‌یابد. بنابراین، در تهیه ی پرده برای اتاق نشیمن‌تان توجه نمایید.
۴) کوسن:
مبلمان اتاق نشیمن‌تان را با کوسن یا با لشتک‌هایی الوان بیارایید. تضاد یا طباق در رویه بالشتک‌ها و رویه مبلمان، جلوه‌های زیبایی از ذوق و هنر خلق می‌کند و گاه چهره ی مبل یا کاناپه‌تان را به وسیله‌ای فاخر و باشکوه دگرگون می‌کند. بی‌تردید، هزینه ی واقعاً ناچیز این کار در مقابل تغییری که به دست می‌آورید بسیار گران‌قدر است.
۵) آباژور:
آباژور و دیگر منابع نوری اگر هوشمندانه به فضای درونی افزوده شوند، تأثیر شگرفی بر چشم‌نوازی محیط به جای می‌گذارند. این آباژورهای ساده و زیبا با پایه‌های آیینه‌ای خود، شکوه را برای اتاق نشیمن‌تان به ارمغان می‌آورند و به ویژه با توجه به ساختارشان، حسی از سبک مدرن را به مجموعه طراحی درونی می‌افزایند. توجه کنید که اگر آباژورهای شما جنبه ی کاربردی نداشته باشند و تنها به دلیل زیبائی در اتاق جای گرفته باشند، بخشی از تأثیر‌گذاری خود را بر زیبایی محیط از دست می‌‌دهند.
۶) مبلمان:
تهیه مبلمان و کاناپه ی مرغوب معمولاً هزینه ی زیادی را می‌طلبد؛ اما خبر خوش آن‌که زیبایی و تأثیرگذاری مبلمان بر فضای داخلی وابسته به گران‌قیمت بودن آن نیست، بلکه بر همگونی آن با سبک طراحی محیط و سازگاری‌اش با فضای پیرامونی مبتنی است. ای بسا انتخاب یک دست مبلمان راحت و ساده، بیش از یک دست مبلمان استیل گران‌قیمت آسایش و زیبایی به ارمغان بیاورد.

منبع : ایران آذین
منبع : تبیان


همچنین مشاهده کنید