پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

ای آینه مرا پر‌‌نور‌کن


ای آینه مرا پر‌‌نور‌کن
داشتن خانه‌ای زیبا آرزوی هر کسی است.
حتما شما هم تا به حال مجلات دکوراسیون را ورق زده‌اید و شاید هم حسرت خورده‌اید که چرا شما نباید چنین خانه زیبایی داشته باشید. باید بدانید مهم ترین نکته در زیبا‌ بودن یک خانه خرید وسایل گرانقیمت نیست بلکه راز زیبایی در این است که چگونه وسایل خانه را بچینیم و یا چه وسایلی را بخریم که خانه‌مان را زیبا‌تر نشان بدهند.
این ستون به شما می‌گوید که چگونه می‌توانید با تغییر جای وسایل خانه‌تان، آن را زیبا‌تر و بهتر نشان بدهید. همه ما حداقل روزی یک بار در آینه نگاه می‌کنیم و بدون نگاه کردن در آن از خانه خارج نمی‌شویم اما شاید تا به حال کمتر پیش آمده باشد که به نقش آینه در دکوراسیون منزل توجه کرده باشیم. در‌حالی که آینه در برخی از فضا‌های ساختمان مانند سرویس‌های بهداشتی و اتاق خواب، به عنوان یکی از لوازم دکوری، کاربرد فراوانی یافته است. از آینه در دیگر فضا‌های خانه نیز برای تزئین استفاده می‌شود. مثلا آینه‌‌‌ای را در قابی زیبا روی دیوار نصب کنید و یا آن را روی کنسول هماهنگ با دیگر لوازم محیط قرار دهید. یکی دیگر از جا‌هایی که می‌توانید از آینه برای دکور‌بندی استفاده کنید، دیوار بالای شومینه است. در کنار همه اینها، آینه عنصر کاربردی مناسبی در ساخت بسیاری از لوازم دکوری مدرن است. توجه داشته باشید با نصب درست یک آینه می‌توان همزمان به چند هدف دست یافت.
اول اینکه آینه به افزایش نور محیط‌ کمک می‌کند. به این ترتیب در فضا‌هایی که از نور چندان برخوردار نیستند، با نصب آینه بزرگی روی دیوار مقابل پنجره، می‌توان به افزایش روشنایی اتاق کمک کرد. دومین کاربرد آینه در فضا‌های کوچک و کم وسعت است. آینه‌ها با انعکاس تصویر فضای مقابلشان، این تصور را در ذهن ایجاد می‌کنند که دیواری که به آینه اختصاص یافته، ادامه‌ای از فضای خانه است. البته در نصب آینه با هدف بزرگ‌نمایی خانه باید به نکته‌ای توجه شود و آن، اینکه ممکن است یک اتاق به لحاظ عرض و یا طول کم‌وسعت باشد که برای هرکدام محل نصب آینه متفاوت خواهد بود. در حقیقت آینه می‌بایست روی دیواری نصب شود که فضای مقابل آن کم‌وسعت است.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید