جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

استفاده از اجاق های مایکرو ویو


استفاده از اجاق های مایکرو ویو
● پخت عالی سبزیجات با مایکرو ویو
از مهمترین مزایای آشپزی با اجاق مایکرو ویو میتوان به عدم نیاز این وسیله پخت و پز به روغن برای طبخ غذا نام برد. در این روش طبخ شما نیازی به افزودن روغن برای اینکه غذا به ظرف نچسبد ندارید و بسادگی بدون وجود روغن هم می توانید غذای خود را بپزید، حتی با استفاده از پیچیدن غذا دور یک دستمال نازک و قرار دادن آن برای طبخ در اجاق مایکرو ویو می توانید روغن احتمالی موجود در آن را نیز از غذا جدا کنید.
- نکته دیگر اینکه هنگامی که از اجاق مایکرو ویو برای آب کردن یخ مواد غذایی (defrost) استفاده می کند حتما" باید غذا را بعد از آن طبخ کنید چرا که در جریان عمل یخ زدایی ممکن است قسمت هایی از غذا پخته شود و در صورتی که این غذا بطور کامل پخته نشود ممکن است که باکتری ها در غذا رشد کنند.
- همواره دقت کنید که اغلب دستور العمل های طبخ غذا برای اجاق های مایکرو ویو حدود ۷۰۰ وات تهیه شده است و چنانچه دستگاه شما توان بیشتری دارد باید توجه داشته باشید که غذا را کمتر از مقدار لازم در اجاق قرار دهید و یا توان دستگاه خود را هنگام پخت غذا با توانی که در دستورالعمل طبخ آمده یکی نمایید.
- اگر می خواهید در اجاق ماکرو ویو غذا درست کنید و اطمینان ندارید که ظرف شما مخصوص اینکار می باشد این آزمایش را انجام دهید. یک فنجان آب درون ظرف بریزید و با توان ۱۰۰% شروع به گرم کردن آب به مدت یک دقیق نمایید. اگر در پایان این زمان آب گرم - یا جوش - شد اما ظرف کما کان سرد بود مطمئن باشید که ظرف برای طبخ مناسب است اگر نه و ظرف داغ شده احتمالا" ظرف دارای ملکولهای آب یا حتی فلز می باشد که باید از استفاده از آن خود داری کنید.
- برای پخت مناسب انواع سبزیجات و پیاز بهتر است آنها را خرد کرده در ظرف ریخته و یک قاشون غذا خوری آب به آن اضافه نمایید. سپس به مدت یک تا دو دقیقه با حداکثر حرارت آنها را گرم کنید، این روش یکی از بهترین روشهای پخت سبزی می باشد.
- اجاق های مایکرو ویو معمولا" قسمت های بیرونی را سریع تر می پزند بنابراین در صورت امکان در میان طبخ غذا آنرا به هم بزنید تا همه قسمت ها یکسان پخته شود.
- برای تمیز کردن اجاق آب دو قطعه لیمو ترش را با یک فنجان آب مخلوط کنید و بگذارید برای مدت دو تا سه دقیقه در اجاق به جوش بیاید. پس از آن تا ۵ دقیقە دیگر بگذارید مایع در اجاق بماند، سپس خواهید دید یکه چگونه با یک حوله تمیز و مرطوب داخل اجاق تمیز خواهد شد.
- بهترین مواد برای پخت در اجاق مایکرو ویو آنهایی هستند که در حالت عادی در آب گرم نیز خوب پخته می شوند مانند مرغ، ماهی، گوشت، سبزیجات، سوپ و ....
- بخصوص هنگام پخت سوپ ، مربا و سایر مایعات دقت کنید شما به حدود یک سوم آبی که در حالت عادی از آن برای پخت استفاده میکنید نیاز دارید چرا که در این اجاق آب تبخیر نمی شود.
منبع : بهترین های ایران


همچنین مشاهده کنید