جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

قهرمانی پس از چهار سال


قهرمانی پس از چهار سال
Amelie Mauresmo بعد از چهار سال پیاپی امیلی مورزمو (Amelie Mauresmo) توانست برچسب نفر دوم را از خود جدا کرده و با قهرمانی در مسترز رم به ناکامی خود در فتح این تورنمنت پایان بدهد. مورزمو طی شش سال گذشته پنج بار فینال رم را تجربه کرده و فقط یک بار قهرمان شده بود.
اما این بار امیلی در فینال پتی اشنایدر (Patty Schnyder) سوئیسی رو در سه ست و با نتایج ۶-۲ ۳-۶ و ۴-۶ شکست داد تا قهرمان مسترز رم لقب گیرد، مسابقاتی که به علت نزدیکی به اوپن فرانسه از اهمیت زیادی برخوردار است و به طور سنتی قهرمان رم از شانس بالایی برای قهرمانی در اوپن فرانسه برخوردار است.
"فکر کنم ست اول رو خیلی بد شروع کردم، اما در ست دوم توانستم پتی را متوقف کنم و نگذاشتم بیشتر بالا بیاد، من به شدت باهاش مبارزه کردم."
این سخنان امیلی مورزمو ۲۶ ساله فرانسوی پس از بازی فینال بود، فینالی که هفدهمین عنوان قهرمانی انفرادی را برایش به ارمغان آورد.
فینال رم پانزدهمین تقابل مورزمو فرانسوی با اشنایدر سوئیسی بود، مسایقه ای که رکورد، پیروزی های مورزمو را بر حریف سوئیسی به عدد ۱۰ در مقابل ۵ ارتقا داد، ضمن اینکه این اولین دیدار این دو بازیکن بر روی زمین های خاک رس بعد از اوپن آلمان در سال ۲۰۰۱ بود.
امیلی راجع به حریف۲۷ ساله ای که پس از ۶ سال دوباره به جمع ۱۰ تنیسور برتر راه پیدا کرده بود اینگونه میگوید :
Patty Schnyder "پتی همه کار در زمین انجام میده، بازیش یه جور بخصوصیه، مثل بقیه بازی نمی کنه. به توپ هاش خیلی زیاد اسپین (Spin) میده و زیاد اسلایس (Slice) می زنه. شات هاش هم بی نظیره. از والی زدن هم هیچ ترسی نداره. این روزها کمتر بازیکنی رو مثل پتی میشه پیدا کرد."
اما پتی اشنایدر راجع به فینال رم و بازی مقابل مورزمو چه گفته ؟
"فکر کنم امیلی یک مقدار برای من قوی بود. اسپین هایی که به توپ می داد واقعا برای من دردسر ساز بود و نگذاشت من اون بازی رو که می خواستم در انتهای زمین اجرا کنم. من هم شانس هایی داشتم ولی خوب، او با سرویس های خوبش بریک پووینت های (Break Point) من رو نگه داشت. امیلی نشون داد که یک قهرمان هست و امروز کاملا شایستگی قهرمانی را داشت."
بعد از فعل و انفعالات هفته گذشته همچنان لینزی دونپورت ( lindsay davenport) از ایلات متحده نفر اول تنیس بانوان است و ماریا شاراپووا (maria sharapova) معروف از روسیه در جایگاه دوم قرار دارد و امیلی مورزمو هم پس از فتح رم به پله سوم رسیده و سرنا ویلیامز (serena williams) تنیسور تنومند آمریکایی را به مکان چهارم تبعید کرده ، ضمن اینکه پتی اشنایدر تنیسوری که وصف مسابقه اش با مورزمو را خواندیدپش از انتظار شش ساله به مکان پنجم برترین تنیسور های زن رسیده است.

صالح آرا
منبع : مطالب ارسالی


همچنین مشاهده کنید