سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

چطور حمامی زیباتر داشته باشیم؟


چطور حمامی زیباتر داشته باشیم؟
حمام ازجمله مکان‌هایی است که شاید توجه چندانی نسبت به زیبایی و نظم و ترتیب آن نمی‌شود.
حتماً بارها و بارها برایتان اتفاق افتاده که صبح‌ها با عجله از خواب بیدار شدید و پس از دوش‌گرفتن به سرعت از خانه خارج شدید و حمام و بسیاری از وسایل به هم خورده باقی مانده است. برای نظم دادن به این نقطه از خانه این راه‌ها را امتحان کنید. مانند هر کاری و مرتب کردن هر قسمتی، خارج کردن و دور ریختن وسایل به درد نخور داخل حمام می‌تواند کمکی باشد برای اینکه شما نظم را به حمام برگردانید.
▪ رنگ: سفید معمولاً بهترین رنگ برای حمام است. علت آن هم این است که به آسانی با همه چیز هماهنگ می‌شود. در ضمن باعث می‌شود تا شما به راحتی و به سرعت آلودگی‌ها را ببینید و برای پاک کردن آن اقدام کنید. برای دیوار‌ها می‌توانید از کاشی‌های روشن استفاده کنید که در این صورت فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.
▪ زمین: دو نکته مهم برای کف حمام و توالت در خانه وجود دارد. هم بهداشت اهمیت زیادی دارد و هم سلامتی و امنیت. کف‌های سرامیک و البته چوبی هم امنیت و بهداشت را حفظ می‌کنند و هم باعث می‌شوند حمام شما بزرگ‌تر جلوه کند.
▪ نور: استفاده از نور کافی در حمام که توسط لامپ‌های کوچک در قسمت‌های مختلف ایجاد می‌شود هم حمام را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و هم اینکه در مواقع مختلف کارایی دارد. سعی کنید از چند کلید متفاوت و یا حداقل از کنترل‌کننده نور در حمام‌ها استفاده کنید.
پیش از پاک کردن کاشی‌های حمام، بهتر است آب داغ را ۵ دقیقه باز بگذارید.برای اینکه حمام را سریعاً خوشبو کنید روی حباب چراغ حمام چند قطره عطر بزنید.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید