پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

دنیا در قاب پنجره اتاق شما


پنجره یک اتاق به فضای اتاق روح می‌بخشد و دریچه‌ای به دنیای خارج است، بنابراین لازم است برای داشتن خانه‌ای زنده و با طراوت به چند نکته درباره پنجره‌ها اشاره کرد.
▪ نور باید به راحتی وارد اتاق شود و نباید مسیر ورود نور را مسدود کرد. خصوصاً اتاق‌هایی که به هر دلیل فضای تاریک‌تری دارند.
▪ ‌حتی‌الامکان از قراردادن مبل، میز و... در مقابل پنجره‌های قدی و بزرگ خودداری کنید.
اگر فضای جلوی پنجره باز باشد به بیشتر شدن نور و وسعت دید کمک می‌کند.
▪ بهتر است برای ورود نور کافی و حتی بیشتر به خانه، پنجره‌ها حتی‌الامکان ساده باشد.
▪ در سبک مدرن نور نقش مهمی ایفا می‌کند، پرده‌هایی از جنس کتان ابریشمی و حتی کرکره‌های ظریف به رنگ روشن تاثیر فراوانی در روشن‌تر به‌نظر رسیدن خانه دارد.
▪ پرده‌های کوچک و مناسب با طول و عرض پنجره بسیار مناسب‌تر از پرده‌های بلند و عریضی است که علاوه بر کاهش نور، نیمی از نمای دیوار را هم اشغال می‌کند.
رنگ‌ها را در نور مشابه با نور فضای اتاق مورد نظر انتخاب کنید. طبیعی است که همیشه رنگ‌ها در نور یک اتاق آفتابی روشن‌تر از زمانی است که در معرض نور مصنوعی همان اتاق در شب قرار می‌گیرند.هیچ میزان از نور مصنوعی قادر به جایگزینی نور آفتاب نیست. روشنایی روز به اغلب رنگ‌ها جلوه مضاعفی می‌بخشد. نوری که از پنجره‌های شمالی می‌تابد سرد و دارای ته رنگ سبز است، نوری که از پنجره‌های جنوبی می‌تابد گرم و صورتی است، نور پنجره‌های غربی نارنجی‌ قرمز است و نور پنجره‌های شرقی نیز با ته رنگ زردند، اشیای تحت تابش خود را رنگ‌پریده جلوه می‌دهد. فضای زیباتری را مقابل دیدگان شما قرار خواهد داد.
▪ اگر منظره پشت پنجره‌های شما فضای دلنشینی نیست، از پرده استفاده نکنید، شیشه‌هایی با درجه‌های مختلف ماتی با شکل و تنوع گوناگون وجود دارد که مقابل نور را نمی‌گیرد.
▪ قرار دادن گلدان‌هایی از گل‌های مناسب هر فصل، جلوه زیبایی به فضای خانه می‌بخشد.
▪ توجه به نوع شیشه و قاب پنجره‌ها هم ضروری است.
صندلی‌ها را به سمت پنجره بچرخانید و تمرکز را به این سمت قرار دهید. با این چند راهکار ساده می‌توانید از پنجره‌هایی که شاید تا به حال توجه خاصی به آن نداشتید، لذت ببرید.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید