پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

۱۹ شهریور ۱۳۸۶ ــ ۱۰سپتامبر ــ ماهیت برخی عزل و نصب ها در جمهوری اسلامی، ۲۷ سال پس از انقلاب


روزنامه کیهان وابسته به دفتر رهبری جمهوری اسلامی و انقلاب در صفحه دوم شماره پنجشنبه ۱۷ شهریور سال ۱۳۸۴ (مصادف با روزی که در شهریور ۱۳۵۷ با وجود اعلام حکومت نظامی در تهران و منع اکید اجتماعات، گروهی بزرگ ازمردم این شهر به خود جرات دادند و با هدف تغییر دولت و داشتن حکومت و نظمی بهتر به خیابانها ریختند و در میدان ژاله هدف گلوله قرار گرفتند و تلفات سنگین متحمل شدند) تحت عنوان خبر ویژه چنین نوشته است:
« دخالت دو عضو برجسته ستاد انتخاباتی یکی از رقبای دکتر احمدی نژاد در روند عزل و نصب های وزارت امور خارجه، کارشناسان باتجربه و متعهد این وزارتخانه را نگران کرده است.
گزارش های دریافتی از تلاش باند ذی نفوذ در دستگاه دیپلماسی (کشور)، برای جلوگیری از ایجاد تحول مدیریتی در وزارت امور خارجه حکایت می کند. در این زمینه گفته می شود (که) معاونت آسیا و اقیانوسیه به عوامل سابق (کدام سابق؟) سپرده شده و باند مذکور (مزبور) تلاش می کند تا از سپرده شدن تصدی معاونت اروپا- آمریکا به نیروهای (افراد) مورد نظر رئیس جمهور جلوگیری نماید (کند).
گردانندگان ستاد انتخاباتی مورد بحث برای تسلط بر معاونت بین الملل وزارتخانه مزبور نیز در حال انجام رایزنی ها و فشارهای گسترده ای هستند تا همچنان از روی کار آمدن نیروهای متعهد و با تجربه، که توسط افراطیون دوم خرداد(دولت خاتمی) طرد و منزوی شده بودند، جلوگیری کنند.» .
می دانیم که تاثیر «خبرهای ویژه کیهان» در جامعه که نوعی افشاگری مطبوعاتی است کمک وسیعی به شکست رقبای احمدی نژاد در انتخابات گذشته و روی کار آمدن او شده است.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید