سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

۳۰ مرداد ۱۳۸۶ ــ ۲۱ اوت ــ«بروتر» نماینده کنگره آمریکا از حزب جمهوریخواه اشغال نظامی عراق را یک اشتباه خواند


۳۰ مرداد ۱۳۸۶ ــ ۲۱ اوت ــ«بروتر» نماینده کنگره آمریکا از حزب جمهوریخواه اشغال نظامی عراق را یک اشتباه خواند
«داگلاس بروتر Doug Bereuter » نماینده جمهوریخواه ایالت نبراسكا در كنگره آمریكا كه ۱۳ دوره این سمت را برعهده داشته است در نامه ای برای موكلان خود( آن دسته كه از او پرسیده بودند) تاكید كرده است كه جنگ عراق و اشغال نظامی این كشور یك اشتباه بود. مفاد نامه بروتر در تاریخ ۱۹ اوت ۲۰۰۴ در روزنامه های نبراسکا و سپس به نقل از آنها در سایر رسانه ها انتشار یافته بود.
وی كه نایب رئیس كمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان و عضو ارشد كمیسیون روابط خارجی این مجلس است اضافه كرده است: من به استناد گزارش سازمانهای اطلاعاتی كه صدام حسین دارای اسلحه كشتار جمعی و با القاعده در ارتباط است به تصویب درخواست رئیس جمهور كه مجوز جنگ خواسته بود رای موافق دادم كه اینك ثابت شده است كه آن گزارش خلاف واقع بوده است. اگر این گزارش نبود من رای به جنگ نمی دادم. من پس از این دوره، از نمایندگی كنار می روم . شما باید از نماینده بعدی خود بخواهید كه تحقیق كند كه آیا گزارش خلاف واقع سازمانهای اطلاعاتی تعمدی بوده است و یا صرفا از روی اشتباه و سهل انگاری.
بسیاری از رسانه ها و مقامات سیاسی آمریكا از «بروتر» كه چنین نامه ای ارسال داشته و این گونه عریان و بدون ملاحظه اعتراف به اشتباه خود كرده است به عنوان عنصری شجاع و دلیر یاد كرده اند ولی جمهوریخوان گفته اند كه وی صرفا نظر شخصی اش را بیان داشته است.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید