شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

از درون خود بجوشید


از درون خود بجوشید
معمولاً پس از صرف شام در رستوران بسیاری، از گارسون تقاضای یك كیسه پلاستیكی (ظرف یكبار مصرف) برای بردن ته‌مانده غذایشان می‌كنند.
این‌ كار چه معنایی دارد؟ آیا به این مفهوم است كه آنها ارزان‌خر و فقیرند و یا این‌كه عملشان انعكاس نامطلوبی از آنان می‌دهد؟
به نظر می‌رسد بعضی از ما تمایل زیادی به تظاهر داریم. بعضی از افراد كم‌سواد تظاهر به دانستن علم و دانش می‌كنند. دیگران كه پول مختصری در جیب دارند برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران ولخرجی می‌كنند.
البته این رفتار شامل همه نمی‌شود، ولی بسیاری از ما زیبایی باطن را فدای ظواهر می‌كنیم. فكر می‌كنیم برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران باید گزافه‌گویی كنیم. امیدوارم شما جوانان پیرو این شیوه فرهنگی نباشید. زندگی‌تان را برای تظاهر به هدر ندهید.
جوانی دورانی است كه شما باید خود را وقف رشد درون كنید. راه و رسم زندگی از ظاهر انسان منشأ نمی‌گیرد، بلكه چیزهایی است كه در درون سرچشمه دارند. شیوه‌هایی كه منشأ ظاهری دارند، پوچ و بیهوده‌اند اما شیوه‌هایی كه از درون انسان‌ها الهام می‌گیرند ارجمند و با ارزشند و تا ابد با انسان باقی می‌مانند.
جوانان طبیعتاً خامند و به علت احساساتی بودنشان به سادگی در دام زندگی حفظ ظاهر می‌افتند. به همین دلیل بسیاری از خوانندگان و بازیگران در لباس پوشیدن و ظاهر با یكدیگر به رقابت برمی‌خیزند. عده كثیری از جوانان جذب خوانندگان و هنرپیشگان و ورزشكاران پرزرق و برق می‌شوند. این ظاهرهای پرزرق و برق به مرور مد روز می‌شود و نهایتاً باعث می‌گردد این ستارگان (اگر ستاره باشند) موضوع داغ بحث و گفت‌وگوی همگان شوند.
البته منظور این نیست كه لذت بردن از یك ترانه و دوست داشتن یك هنرپیشه خاص خوب نیست، بلكه چیزی كه مهم است این است كه جوانی دوران مهم و در عین حال بسیار كوتاهی از زندگی را تشكیل می‌دهد. لذا این فرصت گرانبها را با اسیر شدن و در دام مدهای روز و ظواهر زندگی افتادن به هدر ندهید، زیرا مد و ظواهر همگی زودگذرند و فقط درون و باطن انسان فناناپذیر است.
گرفتار ظواهر زودگذر نشوید اگر هم این ظواهر بسیار وسوسه‌آمیز باشند به خاطر داشته باشید كه قارچ‌های سمی در مقایسه با قارچ‌های سالم خوراكی ظاهری بسیار فریبنده و زیبا دارند. این شامل جواهرات نیز می‌شود. اغلب جواهرات بدلی درخشان‌تر و خیره‌كننده‌تر از اصل هستند چون این جواهرات بدل هستند اغلب از درخشندگی و تلألؤ خیره‌كننده‌ای برخوردارند، همین باعث شیفتگی و جذب بیشتر انسان می‌شود. اما شما فریب این بدل‌ها را نخورید.
گرفتار و كردارتان باید هماهنگ باشند. كلمات مانند نهر آبی از دهان شما روان می‌شوند ولی اگر كردار صادقانه در پی نداشته باشد، هیچ‌كس تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. ما مثلی معروف داریم كه؛ «به عمل كار برآید به سخندانی نیست»
گفت‌وگو و مذاكره قوی‌ترین روش برای متقاعد ساختن دیگران نیست. گرچه صحبت كردن مهم است و شما باید بتوانید خیلی خوب و صادقانه صحبت كنید و دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، اما در واقع اعمال شماست كه انسان‌ها را تحت تاثیر و نفوذ واقعی قرار می‌دهد.
پاره‌ای اوقات ممكن است صحبت‌ها به نتیجه مطلوب نرسند، اما به‌عمل درآوردن كلمات و ایده‌ها هرگز شكست نمی‌خورد. چنانچه واقعاً مایلید به شما اطمینان و اعتماد شود با صداقت عمل كنید و طرف را متقاعد سازید.
منبع : همشهری


همچنین مشاهده کنید