شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۱۰مرداد ۱۳۸۶ــ ۱ اوت ــ خبری غم انگیز برای ایران و ایرانیان!


روزنامه كیهان در شماره چهارشنبه هفتم مرداد ۱۳۸۳ خود گزارشی را كه متن آن در زیر آمده است بدون ذكر نام وزارتخانه و اشخاص كه نوع تازه روزنامه نگاری است چاپ كرده بود.
مطلب روزنامه نباید مجهول نوشته شود. مطلب روزنامه باید كامل و دارای هر شش عنصر خبر باشد تا باقی بماند و تاریخ نگار بعدا بر پایه آن برود تحقیق كند
و برنگارد تا اوضاع امروز یك كشور مورد قضاوت نسلهای آینده قرار گیرد. در تعریف روزنامه نگاری، نشریه ای كه خبر ناقص بنویسد « روزنامه » نخواهد بود. خبر طوری نوشته شده است كه بوی شایعه نمی دهد، لذا نباید ناقص نوشته می شد. به نظر استادان روزنامه نگاری ، نوشتن خبر مجهول حكایت از محیط ترس می كند و روزنامه كیهان نباید می ترسید. به هر صورت، اگر این مطلب با اشاره و كنایه و پر از مجهولات درست باشد، باید گفت كه انقلاب سال ۱۳۵۷ نتیجه بخش نبوده است. یكی از شعارهای انقلاب همین خرابی ادارات و مقامات نظام قدیم بود كه پس از انقلاب فراری، بركنار و برخی از آنان هم اعدام شدند. خانه هایی را كه به آن ترتیب به دست آورده بودند از دستشان گرفته شد و .... به آنان ایراد گرفته شده بود كه از مردم جدا شده اند و در كنار دریای مازندران برای خود ویلا ساخته اند و ... كه این ویلاها هم مصادره و تصرف شد. باید دید كه آیا مقامات فعلی در همانجا ویلا نساخته اند؟.
● این است متن خبر غم انگیز كیهان:
« دعوای دو معاون وزیر... برسر سكونت در زاویه شمالی یك برج مسكونی
در خیابان آفریقا، ۱۵میلیارد تومان هزینه روی دست این وزارتخانه گذاشت.
گفته می شود پس از آنكه برای دوتن از معاونان وزیر، محل سكونت مناسبی در برج مذكور درنظر گرفته شد، این دو معاون بر سر این كه دو واحد واقع در بال شمالی برج سكونت یابند، دچار اختلاف شدید شدند.
آقای وزیر پس از آن كه نتوانست هیچ كدام از دو معاون خود را از راه توصیه متقاعد كند كه در بال جنوبی برج سكنی گزینند، دستور داد تا از محل بودجه وزارتخانه یك ساختمان شیك ۷طبقه در خیابان فرهنگ سعادت آباد بخرند. این آپارتمان كه بالاخره حلال مشكل و رافع اختلاف معاونان وزیر شد، فقط ۱۵میلیارد تومان ناقابل! خرج روی دست بیت المال (یا جیب مردم) گذاشت.».
از آنجا كه این خبر به ضعف های متعدد اشاره می كند قاعدتا آنان كه تكلیف نگهبانی
و پاسداری از شعارهای انقلاب و حقوق ملت و خزانه مملكت و حسن جریان امور را
دارند باید بروند و تحقیق كنند و نتیجه را در همین روزنامه اعلام دارند تا مردم بدانند
كه مسئولان بیدار و گوش بزنگ هستند و پژوهشگر تاریخ دهها سال بعد ننویسد:
كاری انجام نگرفت و خرابی اوضاع را منعكس كند.
این مطلب به دلیل داشتن اهمیت تاریخی ، عینا در «سایت تاریخ ایرانیان» قرار خواهد گرفت
تا هرسال در همین روز از نظر بازدید كنندگان سایت بگذرد و تحقیق كنند كه دولت روی
این گزارش چه كاری انجام داده است. دولت فعلی از ۱۳۷۶ كه انتخاب شد از جانب
برخی ها از جمله خبرنگار خبرگزاری آمریكایی اسو شییتد پرس در تهران! لقب « اصلاح
طلب » به دست آورد. قاعدتا، یك دولت اصلاح طلب نباید چنین وزیر و معاونان وزیری را تحمل كند.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید