سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

یک نوشیدنی دلچسب برای مهمانی تابستانی


یک نوشیدنی دلچسب برای مهمانی تابستانی
در این گرمای طاقت فرسای تابستانی اولین و بهترین پذیرایی از مهمانان سرو کردن یک نوشیدنی خنک و خوشمزه است که ممکن است حاصل دست های هنرمند یک خانم کدبانو باشد، مانند شربت سکنجبین و یا شربت آلبالو یا توت فرنگی یا آنکه از شربت ها و نوشیدنی های آماده کارخانه ای استفاده شود ولی برای آن دسته از خانم های باسلیقه که دوست دارند در مهمانی بزرگشان از مهمانان با شربتی دست ساز ولی متفاوت پذیرایی کنند، یک پیشنهاد ویژه ارائه می دهیم.
▪ توضیح؛ در اینجا مواد لازم برای ۳۰ نفر ذکر شده است ولی شما می توانید با توجه به تعداد مهمانان تان مواد لازم را به نسبتی درست کم کنید.
● مواد لازم برای ۳۰ نفر؛
▪ ۴۵۰ میلی لیتر یا دو فنجان عسل
▪ ۴ لیتر آب
▪ ۷۰۰ میلی لیتر یا سه فنجان آب لیمو ترش تازه
▪ سه قاشق سوپ خوری برگ رزماری تازه
▪ یک و نیم کیلوگرم یا هشت فنجان توت فرنگی خرد شده
▪ دو لیتر آب گاز دار (سودا)
▪ سه یا چهار برگ نعناع تازه (برای تزئین)
▪ مقداری یخ قالبی
▪ چند شاخه رزماری برای تزئین
● طرز تهیه؛
۱) عسل، یک لیتر آب، یک هشتم آب لیمو ترش و برگ های رزماری (سه قاشق سوپ خوری) در داخل قابلمه ای بریزید و بر روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا به جوش آید. در طول این مدت مرتب مواد را هم بزنید تا عسل به خوبی در آب حل شود.
قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید و به مدت پنج دقیقه در کناری بگذارید تا کمی از حرارت بیفتد، سپس مخلوط را صاف کنید و در کاسه بلوری بزرگی بریزید.
۲) سبدی دسته دار یا یک الک فلزی را بر روی همان کاسه بلوری قرار دهید و توت فرنگی های خرد شده را داخل آن بریزید حالا با فشار قاشق چوبی بر روی سطح توت فرنگی های خرد شده سعی در له کردن آنها کنید. سپس توت فرنگی های له شده را به کاسه منتقل کنید و آب لیمو ترش را نیز به مواد داخل کاسه اضافه کنید. این نوشیدنی را در یخچال قرار دهید تا به طور کامل سرد شود.
به هنگام سرو، تنها کافی است تعدادی یخ داخل آن بریزید و با ملاقه ای بزرگ لیوان های مهمانان تان را از این نوشیدنی خوشمزه پر کنید. اگر می خواهید کاسه بلوری را بر روی میز پذیرایی از مهمانان قرار دهید، سطح روی آن را با تعدادی برگ رزماری و نعناع تزئین کنید.
▪ توضیح ؛
۱) در صورتی که می خواهید تکه های توت فرنگی زیر دندان هایتان حس نشود، می توانید نوشیدنی را ابتدا در مخلوط کن بریزید و سپس به کاسه انتقال دهید.
۲) اگر احساس کردید مزه ترشی این نوشیدنی با ذائقه شما هماهنگ نیست کمی عسل را در آب جوشیده حل کرده و به آن اضافه کنید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید