جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

کولفی پسته


کولفی پسته
کولفی نوعی بستنی هندی است که با هل و گلاب معطر می شود. کولفی ها با طعم های مختلف تهیه می شوند. در اینجا با طرز تهیه کولفی پسته ای آشنا می شوید.
● مواد لازم
▪ یک لیتر شیر پرچربی
▪ ۴۰ گرم شیرخشک
▪ ۳۰۰ گرم شکر
▪ ۱۰۰ میلی لیتر خامه
▪ ۱۵ گرم پودر هل
▪ ۱۰۰ گرم خلال بادام
▪ ۱۰۰ گرم خلال پسته
▪ یک تا دو قاشق سوپخوری گلاب
▪ یک چهارم قاشق چایخوری زعفران ساییده
● طرز تهیه
شیر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا جوش بیاید. حرارت را کاهش دهید و بگذارید شیر به آرامی بجوشد تا حجم آن بر اثر تبخیر نصف شود در این مدت گاهی شیر را هم بزنید.
زعفران را در ۲۰ میلی لیتر آب داغ حل کنید. وقتی حجم شیر به نصف رسید شکر، شیرخشک و زعفران را به آن اضافه کنید و بگذارید پنج دقیقه دیگر بجوشد. هل، خلال بادام و خلال پسته را افزوده و هم بزنید. سپس آن را از روی حرارت اجاق گاز بردارید و بگذارید سرد شود. وقتی مخلوط شیر سرد شد و دمای آن به دمای اتاق رسید گلاب را اضافه کنید.
خامه را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. بهتر است ظرف آن را روی ظرفی محتوی یخ قرار داده و با همزن هم بزنید تا خامه شل نشده و زودتر فرم بگیرد. دقت کنید که خامه را بیش از اندازه نزنید تا تبدیل به کره نشود.
وقتی خامه آماده شد آن را به مخلوط شیر افزوده و هم بزنید. این مخلوط را چند دقیقه با همزن برقی بزنید تا خوب مخلوط شده و حالت کفی پیدا کند. این کار مانع یخی شدن بستنی در فریزر می شود.
مایه بستنی را در قالبی مناسب بریزید و در فریزر قرار دهید. پس از اینکه کریستال های یخ در مایه تشکیل شد آن را از فریزر خارج کرده و خوب هم بزنید سپس در فریزر بگذارید تا کاملاً سفت شود. وقتی بستنی آماده شد آن را از قالب خارج کنید و با قطعات میوه فصل سرو کنید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید