جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

دوستی‌هایتان را باور کنید


دوستی‌هایتان را باور کنید
روابط گذشته‌تان را دوباره زنده کنید و فرصت‌هائی را که در محل کار و یا در میان همسایه‌های خود برای گسترش شالوده دوستی‌تان پیش می‌آید، غنیمت شمارید. انسان‌ها نیاز دارند که حس کنند جزئی از کل هستند و به همان اندازه که آنان به فکر دیگران هستند، دیگران هم در مقابل به فکر آنان هستند.
”اندی“ هیچ‌یک از همسایگانش را نمی‌شناخت. اگر آنان را در حیاط می‌دید، برایشان دستی تکان می‌داد؛ اما او بیشتر با حفاظ‌های بلند و درهای بسته روبه‌رو بود.
”اندی“ چند سال پیش، رایانه‌ای خریده بود تا از آن برای کارش استفاده کند. یک روز از سر وقت‌گذرانی، به سراغ اینترنت رفت. ”اندی“ از سایت‌های گوناگون که اشخاص را با علاقهٔ مشترک، در مورد کتاب، ورزش، هنر بر روی یک خط گرد آورده بود تا در مورد سرگرمی‌هایشان بحث کند بازدید کرد.
او در یکی از این جست‌وجوهای رایانه‌ای خود، با شخصی به‌خصوص هم‌صحبت شد و به زودی فهمید که نقاط مشترک بسیاری دارند آنان حسابی از هم‌صحبتی با یکدیگر لذت می‌بردند، با وجود اینکه از طریق رایانه بود.
هفته‌های بعد، هنگام گفت‌وگوی رایانه‌ای با این دوست جدید، برق منزل ”اندی“ قطع شد، به‌محض اینکه برق آمد، دوباره پای کامپیوترش نشست و آن وقت بود که فهمید همزمان برق خانه دوستش هم قطع شده بود.
”اندی“ و دوستش، مظنون از این همزمانی، تصمیم گرفتید نشانی‌های خود را رو کنند.
با استفاده از رایانه که قادر به ارتباط افراد قاره‌های مختلف در سراسر جهان است. این دو نفر می‌توانستند از هر نقطه‌ای از این جهان باشند برحسب تصادف معلوم شد که اندی و دوستش به‌طور دقیق در یک خیابان زندگی می‌کنند! و وقتی برق قطع شد، برق منزل هر دوی آنان که نزدیک به‌هم بودند قطع شده بود.
درسی که ”اندی“ از این ماجرا گرفت، این بود که درست است آن بیرون، آدم‌های بی‌نظیری وجود دارند، اما آدم‌های فوق‌العاده‌ای هم درست بغل دستمان هستند، تنها به این شرط که از فرصت‌هایمان برای شناخت آنان استفاده کنیم.
ارتباط‌های نزدیک بیش از رضایت شخصی یا بینش کلی شخص نسبت به جهان آفرینش، در خوشبختی فرد سهیم است. جالب است بدانید که طبق تحقیق‌های صورت گرفته، هنگامی‌که شما نسبت به دیگران احساس نزدیکی می‌کنید، چهار برابر زمانی که نسبت به کسی چنین حسی ندارید از خودتان راضی هستید!

منبع: ”صد راز شاد زیستن“
نویسنده: ”دکتر دیوید نیون“ مترجم: ”بهاره پاریاب“
منبع : مجله شادکامی و موفقیت


همچنین مشاهده کنید