پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

قبل و بعد ازدواج


قبل و بعد ازدواج
قبل از ازدواج،گل فروشی مکانی آشناست و زیاد بهش سر می زنیم؛بعد از ازدواج،برای عروسی دیگران و عیادت بیمار، به اجباریه سری به گل فروشی می زنیم.
قبل از ازدواج،نگاهها خیلی پرمعنا و زیباست؛بعد از ازدواج،حتی حوصله نگاه کردن نداریم.
قبل از ازدواج،از کشف بیشتر طرف مقابل،عقاید و افکارش لذت می بریم؛بعد از ازدواج،با شنیدن و دیدن این ناشناخته ها وحشت می کنیم.
قبل از ازدواج،به طرزی ماهرانه،مودب و مهربون و ایده آل هستیم؛بعد از ازدواج،توقع داریم اگر ما هر طوری که هستیم،طرف مقابلمون مودب و مهربون باشه.
قبل از ازدواج،خانواده همسر رو دوست داریم و احترام می گذاریم؛بعد از ازدواج،تبدیل می شن به مادرزن و مادرشوهر.
قبل از ازدواج،شبها با یاد محبوب می خوابیم و اینکه فردا چه کار کنیم که خوشحالش کنیم؛بعد از ازدواج،قبل از اینکه فکری کنیم خوابمون می بره.
قبل از ازدواج،به حافظ و کتابهای شعر خیلی سر می زنیم که حداقل چند بیتی از اونها رو با عشق نثار معشوق مون بکنیم؛بعد از ازدواج،مونس مون می شه،روزنامه،تلویزیون،برگه های قسط وامها و ...
قبل از ازدواج،از دست محبوب،نون خشک خوردن لذتی وافر داره؛بعد از ازدواج،وقتی سر سفره می شینیم،اول یه ایراد می گیریم(حتی کوچولو)بعد شروع به خوردن می کنیم.
قبل از ازدواج،هر جایی که باشیم و اسم محبوبمون رو بشنویم،با تمام وجود ،گوش می شیم؛بعد از ازدواج،این جور موقع ها سعی می کنیم،حواسمون رو با یه چیزی پرت کنیم.
قبل از ازدواج،سعی می کنیم برای تبریک مناسبتها نفر اول بشیم؛بعد از ازدواج،می گیم:همین که کار می کنم و ... یعنی اینکه...
قبل از ازدواج،برای هم میوه پوست می گیریم،با هم غذا می خوریم حتی توی یه بشقاب؛بعد از ازدواج،یکی مون ساعت ۰۰/۸ و اون یکی ساعت ۰۰/۱۲شام می خوره،می گیم :اگر میوه می خوای توی یخچاله...
قبل از ازدواج،به همدیگه می گیم:تا تو رو دارم،هیچ مشکلی برام بزرگ نیست و همه چی رو با هم حل می کنیم؛بعد از ازدواج،وقتی از مشکلات خسته می شیم، می گیم:اگر می دونستم زندگی مشترک یعنی این، اصلا هیچ وقت...
قبل از ازدواج،توی جمع های دوستانه و مهمونی ها از متاهل ها می شنویم:ازدواج نکنی ها،ببین الان چقدر راحتی ؛بعد از ازدواج،توی جمع های دوستانه و مهمونی ها،خودمون این حرفها رو به مجرد ها می گیم.
قبل از ازدواج،تمام فیلمهای جدید سینماها رو می بینم و رستورانهای مختلف رو امتحان می کنیم و یکی شون رو پاتوق مون می کنیم؛بعد از ازدواج،خسته ایم ،وقت نداریم،باید پولمون رو پس انداز کنیم و می گیم:حالا بعدا...
قبل از ازدواج،فدای بشقابی می شیم که محبوب مون توش غذا خورده،فدای پله های مترو می شیم که محبوبمون روش پا گذاشته...؛بعد از ازدواج،دیگه حتی یادمون می ره فدای مهربونیهاش بشیم.
قبل از ازدواج،دلاویزترین شعر جهان\"دوستت دارم\"رو بارها می گیم و می شنویم؛بعد از ازدواج،اگر خلافش بوجود اومده باشه،نمی تونیم به زبون بیاریم و دوست نداریم،خلافش رو بشنویم.
ازدواج روشی است،برای عشق ورزیدن،گرامی داشتن،تجلیل و ستایش هر روزه از همسرتان و همچنین صورتی از ابراز تعهدتان در قبال یکدیگر....
ازدواج بارانی پاک که از آسمان نیالوده می بارد تا طبیعت خداوندی را بارور و متبرک سازد.

سیدامیر نکویی
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید