جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

ریزه کاری هایی برای چیدمان


ریزه کاری هایی برای چیدمان
بی تردید فضاهای محدود نظیر آپارتمان ها به چیدمان های تخصصی تری نیاز دارند تا بیننده را به این تصور وا دارند كه فضا، از آن چه آنها می بینند بزرگتر است.
▪ رنگ های سفید، خنثی یا كم مایه، نور را به بهترین وجهی منعكس می كنند و از لحاظ بصری دیوارها را به عقب می رانند. بهترین حالت، استفاده از رنگ روشن به طور غالب، همراه با ریزه كاری هایی از رنگ های تیره است تا با ایجاد تضاد، فضا را دلنشین تر كرده و از حالت یكنواخت خارج كند.
▪ بگذارید نور خورشید تا حد امكان در اتاق ها بتابد. نور فراوان طبیعی به ویژه برای اتاق هایی كه با سایه روشن های عمیق تری تزیین شده اند، ضروری تر است.
▪ «كمتر بیشتر است». این مثلی است كه ورد زبان دكوراتورهای فضای كوچك است. درست است كه مبلمان و لوازم كوچك جای كمتری اشغال می كنند اما چنانچه بخواهید به این دلیل تعداد بیشتری از آنها را در اتاق كوچكی جا دهید، اتاق شلوغ و مانند انبار و از همه مهم تر كوچك به نظر می رسد؛ بنابراین بهتر است كه از لوازم بزرگ و راحت استفاده كنید كه همان قدر جا اشغال می كند.
▪ استفاده از طرح ها و رنگ های شلوغ و غالب در اتاق های كوچك، باید با احتیاط و مقتصدانه انجام شود. به جای انتخاب رومبلی های پررنگ با طرح های درشت از پارچه مورد علاقه خود، بالشتك های كوچك و رنگین تهیه كنید.
▪ انتخاب كف پوش یكنواخت، ارتباط میان اتاق ها را حفظ می كند و خانه ای كوچك را، به صورت فضایی یكنواخت و بزرگ می نمایاند. انتخاب پاركت یا سرامیك یك دست با استفاده از قالیچه های كوچك و همرنگ در بخش های اتصال اتاق ها به یكدیگر، نگاه بیننده را به دنبال خود می كشد و فضایی بزرگتر برای او ایجاد می كند.
▪ تنوع جنس مواد را كم كنید. تا حدامكان در زمان انتخاب بخش های ثابت خانه مانند كابینت، روكش پیشخوان، قاب پنجره ها و موارد مختلف دیگر، از جنس یا طرح و رنگ كمتری استفاده كنید. برای مثال آشپزخانه خود را با كابینت فلزی با در چوبی، پنجره آلومینیومی و پیشخوان سنگی تزیین نكنید.

سیما پارسا
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید