پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

بستنی ماستی ریواس و زنجبیل


بستنی ماستی ریواس و زنجبیل
وقتی که ماست یخ زده با میوه و سبزی معطر طعم دار شود، می تواند جایگزین سالمی برای بستنی های رایج و غیررژیمی باشد. در حالی که این دسر خوشمزه، چربی بسیار پایین و کلسیم و پتاسیم بسیار بالایی دارد. این بستنی نه تنها برای سیستم استخوانی بدن مفید است بلکه به خاطر زنجبیل موجود در آن، به هضم غذا و درمان ناراحتی های معده و روده کمک می کند.
● مواد لازم برای ۶ نفر:
▪ ۳۰۰ گرم یا یک و یک دوم فنجان ماست کم چرب معمولی
▪ ۲۰۰ گرم یا یک فنجان پنیر ماسکارپونه
▪ ۳۵۰ گرم یا سه فنجان ساقه ریواس خرد شده
▪ سه قاشق سوپ خوری عسل
▪ سه تکه کوچک زنجبیل تازه (خلالی خرد شده)
● طرز تهیه:
۱) در یک کاسه بلوری ماست و پنیر ماسکارپونه را به وسیله همزن دستی یا برقی با هم مخلوط کنید. این مخلوط را در داخل ظرفی که مناسب قرار دادن در فریزر است، بریزید و به مدت یک ساعت در داخل فریزر قرار دهید.
۲) ساقه های ریواس و زنجبیل خردشده را به همراه عسل در داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و ۵ قاشق سوپ خوری آب نیز به آن اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و شعله اجاق گاز را کم کنید تا ریواس ها و زنجبیل ها نرم شده و بپزند. این مدت حدود نیم ساعت طول خواهد کشید. در این فاصله زمانی مرتب مواد را هم بزنید. پس از پخت کامل ریواس ها، قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید و کناری بگذارید تا سرد شوند.
پس از سرد شدن مخلوط ریواس و زنجبیل پخته شده، آنها را در داخل دستگاه غذاساز یا خردکن بریزید تا پوره ای یکدست حاصل شود.
۳) مخلوط ماستی که به مدت یک ساعت در فریزر قرار داده بودید و حالا نیمه یخ زده شده است را از فریزر بیرون آورید و به پوره ریواس و زنجبیل اضافه کنید. دوباره دستگاه خردکن را روشن کنید تا همزمان با مخلوط شدن ماست با پوره ریواس و زنجبیل، یخ های ایجاد شده در آن نیز خرد شود.
۴) مخلوط ماستی را دوباره داخل ظرف مخصوص فریزر بریزید و دو ساعت در فریزر قرار دهید. پس از طی این مدت ظرف را از فریزر خارج کنید و مواد را با قاشق با هم مخلوط کنید سپس دوباره ظرف را در فریزر قرار دهید و بگذارید بستنی کاملاً سفت شود، حالا با قاشق مخصوص بستنی، توپ های بستنی را به تعداد دلخواه در داخل هر ظرف قرار داده و سرو کنید.
▪ نکته ۱؛ برای اینکه این کار راحت تر انجام گیرد، ۱۵ دقیقه پیش از سرو بستنی، آن را از فریزر به یخچال منتقل کنید.
▪ نکته ۲؛ اگر ریواس خریداری شده شما قرمزرنگ نبود، می توانید در مراحل درست کردن بستنی کمی رنگ قرمز خوراکی به آن اضافه کنید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید