سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

دعا، برات حضور


دعا، برات حضور
● رستگار شدن به دیدار آن حضرت در بیداری یا خواب
در این مكرمت به طور خصوصی خبری وارد است كه: مجلسی در بحار به نقل از كتاب الاختیار سید علی بن حسین بن باقی از امام صادق(ع) آورده كه فرمود:
هر كس بعد از هر نماز واجب این دعا را بخواند، م‌ح‌م‌د بن الحسن(ع) را در خواب یا بیداری خواهد دید:
بسم الله الرّحمن الرّحیم اللّهمّ بلّغ...
كه ان شاءالله تعالی در بخش آینده تمام این دعا را خواهیم آورد كه مشتمل بر دعا برای فرج آن حضرت است. و نیز از كتاب جنت الأمان از امام صادق(ع) نقل كرده كه فرمود:
هر كس بعد از نماز صبح و بعد از نماز ظهر بگوید:
اللّهمّ صلّ علی محمدٍ و عجّل فرجهم،
نمی‌میرد تا این كه قائم آل محمد(ص) را درك كند.
و شیخ جلیل حسن بن فضل طبرسی در كتاب مكارم الاخلاق مرسلاً نقل كرده كه:
هر كس این دعا را بعد از هر نماز واجب بخواند و بر آن مواظبت نماید آن قدر زنده بماند كه از زندگی ملول گردد، و به دیدار صاحب الامر(ع) مرسلاً نقل كرده كه:
هر كس این دعا را بعد از هر نماز واجب خواند و بر آن مواظبت نمایند آنقدر زنده بماند كه از زندگی ملول گردد، و به دیدار صاحب‌الامر(ع) مشرف شود، اول دعا این است:
اللّهمّ صلّ علی محمّدٍ، اللّهمّ إنّ رسولك الصّادق المصدّق...
این دعا نیز مشتمل بر دعا برای تعجیل فرج مولای ما حضرت(ع) است كه با چند طریق و روایت آن را در بخش آیندهٔ كتاب خواهیم آورد ان شاءاللّه تعالی.
● تذكر و تشویق:
بدان كه من از آغاز دوران تكلیف و بلوغ بر این دعا مواظبت داشته‌ام و تاكنون سه بار در خواب به دیدار حضرتش مشرف گشته‌ام به طوری كه برایم یقین حاصل شد كه او مولایم صاحب‌الزّمان(ع) است.
یكی از آن سه بار این كه:
شبی در خواب دیدم در حالی كه یكی از پیغمبران بنی اسرائیل با آن حضرت بود به خانه ای كه در آن ساكن هستم وارد شد و در آن اطاقی كه به سمت قبله است تشریف آورد، و به من امر فرمود كه مصائب مولای شهیدمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بخوانم، امر مطاعش را امتثال كردم و آن جناب رو به روی من به حال استماع نشست و چون ذكر مصیبت را به پایان بردم به زیارت حضرت سیّدالشهدا(ع) پرداختم به سوی كربلا، و سپس زیارت حضرت ابوالحسن امام رضا(ع) خواندم به سمت طوس، آنگاه رو به سوی حضرتش زیارت مولایم حضرت حجت(ع) را خواندم، و چون تمام این ها را به پایان بردم و آن حضرت خواست تشریف ببرد آن پیغمبری كه با آن جناب بود از سوی بزرگوار وجهی به من داد كه مبلغ آن را نمی‌دانم، و از نظرم غایب شدند.
فردای آن شب كه از روز بهتر بود و از خورشید درخشنده تر، یكی از علمای بزرگوار را ملاقات كردم، او به من مبلغ خوبی داد كه همچون باران بهاری پربركت بود. پس گفتم: این است تأویل خوابی كه پیشتر دیدم، خداوند آن را تحقق بخشید و صحت خوابم را آشكار نمود تا شوقم فزون‌تر گردد.
اضافه بر این پس از این خواب آنقدر بركت‌های باطنی و علوم كامل و معارف ایمانی و الطاف ربانی به من عنایت شد كه زبان خامه از بیان آن ناتوان است، و در سبب تألیف كتاب خواب دیگری ذكر كردم و در جای دیگر از همین كتاب سومین خواب نیز آمده كه مایهٔ عبرت و بینش است.
منبع : نشریه الکترونیک ساعت صفر


همچنین مشاهده کنید