جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

رابطه ید و جوش صورت


رابطه ید و جوش صورت
مصرف بیش از اندازه ید باعث ایجاد آكنه و جوش های پوستی می شود.
محققان دانشگاه نیویورك دریافته اند افراد در سنین نوجوانی به دلیل وضعیت خاص هورمونی بدن بیشتر مستعد بروز اینگونه جوش ها هستند و چنانچه در غذاهای مصرفی از ید زیاد استفاده شده باشد، این عارضه تشدید می شود.
از طرفی به دلیل لزوم مصرف شیر و محصولات لبنی در سنین رشد نمی توان مصرف آنها را محدود نمود، پس باید از عدم وجود ید زیاد در آن اطمینان خاطر حاصل كرد.
تا مدتی قبل تصور می شد مصرف زیاد شیر و محصولات لبنی موجب بروز چنین جوش ها و عوارض پوستی می شود اما محققان دانشگاه نیویورك دریافتند كه در بسیاری از دامداری ها علاوه بر ضد عفونی ظروف دوشیدن شیر باید به منظور جلوگیری از بروز عفونت در دامها نیز به آنها ید داده می شود كه عامل اصلی در ایجاد جوش ها در واقع ید است نه صرفا مصرف زیاد شیر و لبنیات. مطالعات انجام شده حاكی از آن است كه تولید شیر در كشورهایی نظیر آمریكا، انگلستان، دانمارك، نروژ و ایتالیا از دهه ۶۰ با استفاده از مقادیر قابل ملاحظه ید همراه بوده است.
البته آزمایشات نشان می دهند كه جوش ها و آكنه های پوستی ناشی از مصرف ید زیاد بسیار سریعتر از جوش های ناشی از اختلالات هورمونی به روشهای درمانی پاسخ می دهند اما به منظور قطعیت بیشتر در مورد ارتباط مقدار دقیق ید و بروز عوارض پوستی نیاز به آزمایشات بیشتر در آینده است.
منبع : طعام اسرار


همچنین مشاهده کنید