جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

دسر


دسر
● پارافه قهوه
▪ مواد لازم:
قهوه (چهار قاشق غذاخوری)، شیر (یك لیوان)، خامه (دویست و پنجاه گرم)، زرده تخم مرغ (هشت عدد)، شكر (سه چهارم لیوان)، وانیل (نصف قاشق چایخوری)، خلال بادام یا بادام پولكی (سه چهارم لیوان)
▪ طرز تهیه:
قهوه را ابتدا با مقداری آب روی حرارت بگذارید تا بجوشد، به محض جوش آمدن شعله را خاموش كرده، قهوه را از صافی رد كنید. زرده تخم مرغ و شكر و وانیل را با همزن بزنید تا كاملاً سفت شود، شیر و قهوه را كم كم به زرده اضافه كرده و مرتب هم می زنید تا مایه صاف و یكدست شود.
این مایه را داخل یخچال قرار می دهید تا كاملاً سرد شود، خامه را فرم داده و كم كم به مایه اضافه كنید ته قالب مورد نظر را یك لایه پلاستیك انداخته و مقداری خلال بادام بو داده ریخته و مایه را درون قالب ریخته و در فریزر به مدت هشت ساعت قرار دهید تا كاملاً ببندد. سپس از فریزر خارج كرده با كارد اطراف پارافه را از قالب جدا كنید و درون ظرف مناسبی برگردانده، پلاستیك را از روی آن بردارید و بادام را روی سطح و اطراف پارافه بپاشید.
● پلمبیر
▪ مواد لازم:
تخم مرغ (هفت عدد)، شكر (هفت قاشق غذاخوری)، وانیل (یك چهارم قاشق چایخوری)، خامه (پانصد گرم)، آناناس خرد شده (یك فنجان)، خلال پسته (دو قاشق سوپخوری)، بستنی توت فرنگی (نیم كیلو) توت فرنگی خرد شده یا شاتوت (دو الی سه قاشق غذاخوری)
▪ طرز تهیه:
سفیده و زرده را جدا كنید، زرده را با نصف شكر و وانیل بزنید. سفیده را هم بزنید تا سفت شود و شكر را به تدریج به آن اضافه كرده و دوباره هم بزنید تا كاملاً سفت شود، خامه را نیز باید هم بزنید تا فرم بگیرد، سپس سفیده و خامه و بستنی را با هم مخلوط كنید، زرده را به این مخلوط اضافه كنید، مقداری خلال پسته و آناناس بریزید، ته قالب پلمبیر (قالب مستطیل یا گرد) را یك لایه پلاستیك انداخته و مقداری خلال پسته و آناناس و توت فرنگی بریزید و مایه را توی ظرف بریزید و روی آن را با خلال پسته و توت فرنگی تزئین كنید و ظرف را به مدت هفت تا هشت ساعت در فریزر بگذارید.

فاطمه رضایی نسب
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید