جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

نترسید آسانسور سوار شوید


نترسید آسانسور سوار شوید
شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید كه از آسانسور می ترسید؟ خسته نشدید از این كه ناچارید هفتاد طبقه را پله نوردی كنید یا سال تا سال به خانه نزدیك ترین دوستتان نروید، چون مجبورید آسانسور سوار شوید؟ بهتر نیست به جای این همه سختی كه به جان می خرید، كمی تمرین كنید تا ترس تان از این فناوری اجباری بریزد؟ امتحانش ضرر ندارد؛ این مطلب را بخوانید شاید افاقه كرد.
۱) گام نخست، با اعتماد به نفس سوار شوید:
در آسانسور را باز كنید، سوار شوید و اجازه بدهید در آن كاملاً بسته شود. مراقب دست و سر و لباستان هم باشید كه لای در گیر نكند، مخصوصاً در آسانسورهایی كه در كشویی دارند. اگر بچه همراهتان است اول او را سوار كنید و به قسمت انتهایی محوطه آسانسور بفرستیدش تا از دور بودن او از در مطمئن باشید. خودتان هم زیاد نزدیك به در نایستید تا یك وقت لباستان بین در گیر نكند.سازندگان بالابرها حساب همه چیزش را كرده اند؛ فكر نكنید چون وزنتان كم است می توانید ۲۰ نفری سوار یك آسانسور ۵ نفره شوید! باید فضای داخلی آن را هم در نظر بگیرید.
۲) گام آخر؛ جسور و صبور باشید:
بیشتر آسانسورهای جدید سنسورهای حساس به نور دارند كه در حاشیه در تعبیه شده است. اگر آسانسوری كه سوار شده اید ناگهان بین راه ایستاد، سكته نكنید ممكن است خودتان، لباستان یا وسایلتان جلوی سنسورها را گرفته باشید، وقتی مانع را بردارید آسانسور دوباره به راه خود ادامه می دهد.
خوب البته یك وقت ها هم آسانسور واقعاً گیر می كند، باز هم سكته نكنید؛ اول خونسردی تان را حفظ كرده و سپس كلید زنگ خطر را فشار دهید و اگر هواكش هم خاموش است آن را روشن كنید.
حالا اگر گیر كردن آسانسور به دلیل قطع برق بود باز هم نخستین شرط نجات شما حفظ خونسردی تان است. می توانید به در آسانسور بكوبید (آن قدر كه یك نفر متوجه حضور شما در آسانسور شود، نه آن قدر كه چیزی از در باقی نماند!) بالاخره كسی به دادتان خواهد رسید. در موردهوای داخل آسانسور هم نگران نباشید؛ حتی در صورت عدم وجود هواكش هم تا مدت زیادی شما زنده خواهید ماند.

مهندس داود عرب
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید