شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

تزئین شمع با برگ پاپیتال


تزئین شمع با برگ پاپیتال
شما می‌توانید یک شمع ساده را با این تزئین زیبا طبیعی جلوه دهید، بنابراین شما می‌توانید هر طرحی را که دوست دارید روی کاغذ بکشید و به‌عنوان الگو از آن استفاده کنید.
- مواد و لوازم مورد نیاز
یک خط‌کش و یک مداد، برگ پاپیتال یا هر برگ کوچک‌ دیگر، تیغ موکت‌بری، شمع ساده به طول ۳۰ سانتی‌متر و قطر ۵ سانتی‌‌متر، نوار چسب اسکاچ، رنگ اکرولیک، مایع ظرفشوئی، یک تکه پارچه نرم
۱.به‌وسیله خط‌کش و مداد دو خط موازی به فاصله یک سوم و دو سوم در امتداد ورقه کاغذ بکشید یک خط مورب از اولین خط موازی به دومین خط بکشید و دومین خط مورب را از اولین به دومین خط موازی بکشید و در خاتمه از خط بالا به گوشه سمت راست بالا بکشید.
۲. از ته گوشه دست چپ ورقه شروع کنید و یک برگ روی خط مورب طوری که نوکش حدود ۵ میلی‌متر به سمت راست خط و ته آن در مرکز خط باشد قرار دهید. برگ را در محل خود با یک دست بگیرید و اطراف آن را با دست دیگر رسم کنید. برگ را بردارید و سرتاسر این روش را تکرار کنید ولی این‌بار نوک برگ را در سمت چپ خط مورب قرار دهید و درست کنید.
۳. با تیغ موکت‌بری شکل‌های تمام برگ‌ها را ببرید و یک الگوی کاغذ درست کنید.
۴. الگوی کاغذی را دور شمع بپیچید و انتهای آن را با چسب اسکاچ بچسبانید.
۵. رنگ را به میزان ۹ قسمت رنگ سبز و یک قسمت مایع ظرفشوئی با هم ترکیب کنید پارچه را دور انگشت اشاره خود بپچید و در رنگ بزنید و از سمت بیرون به سمت داخل با انگشت رنگی بزنید و برگ را فرم دهید.
۶. بگذارید تا رنگ خشک شود و ممکن است بیشتر از ۲۴ ساعت خشک شدن شمع وقت ببرد پس وقتی که کاملاً خشک شد کاغذ الگو را از روی خشک بردارید.
به‌جای رنگ کردن روی شمع می‌توانید از برگ‌های آماده که از موم سبز ساخته‌اید استفاده نمائید پایان هر دو روش حالب می‌باشد.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید