پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

تارت توت فرنگی


تارت توت فرنگی
این تارت ترکیب خوش طعمی از خمیر پرتقالی و میوه های تابستانی است.
● مواد لازم؛
▪ ۲۲۵ گرم آرد سفید،
▪ ۱۱۵ گرم کره بدون نمک،
▪ رنده ریز پوست یک عدد پرتقال
▪ ۳۰۰ میلی لیتر خامه،
▪ رنده ریز پوست یک عدد لیموترش،
▪ دو قاشق سوپخوری پودر قند،
▪ ۶۷۵ گرم مخلوط توت فرنگی و انگور سیاه،
▪ کمی رنده پوست پرتقال برای تزئین روی تارت.
برای تهیه خمیر تارت آرد را در ظرف گودی بریزید. کره را که بهتر است چند دقیقه زودتر در دمای اتاق بگذارید تا کمی نرم شود قطعه قطعه کنید و با آرد مخلوط کنید تا به صورت خرده های مغز نان درآید.رنده پوست پرتقال را همراه با کمی آب اضافه کنید و با دست ورز دهید تا به صورت خمیر نرمی درآید، آب را به تدریج اضافه کنید تا خمیر شل نشود. خمیر را در یک کیسه فریزر قرار دهید و به مدت نیم ساعت در جایخی بگذارید.
روی سطح صافی کمی آرد بپاشید و خمیر را با وردنه روی این سطح باز کنید، به طوری که بتوان با آن یک قالب تارت گرد به قطر ۲۳ سانتی متر را پوشاند. قالب را کمی چرب کنید و مقدار کمی آرد در آن بپاشید سپس خمیر را روی آن قرار دهید. با استفاده از سر انگشتان تان خمیر را در داخل قالب بفشارید تا فرم قالب را بگیرد. وردنه را روی لبه قالب بغلتانید تا خمیر اضافی از لبه های قالب بریده و جدا شود، قالب را به همین صورت به مدت ۳۰ دقیقه در جایخی بگذارید.
فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. خمیر را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر بپزید تا سطح روی آن کمی طلایی شود. آن را از فر خارج کنید و بگذارید سرد شود. سپس از قالب خارج کنید.
خامه را با خاک قند مخلوط کرده و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. بهتر است ظرف محتوی خامه را روی یک ظرف حاوی یخ قرار دهید و بزنید تا خامه زودتر فرم بگیرد. دقت کنید خامه را بیش از اندازه نزنید چون تبدیل به کره می شود. رنده پوست لیمو را به خامه افزوده و آن را داخل خمیر تارت بریزید و روی سطح داخلی تارت را با خامه بپوشانید. توت فرنگی ها را چهار قاچ کنید و با انگور سیاه داخل تارت بریزید. رنده پوست پرتقال را دور تارت بپاشید و سرو کنید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید