چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

می‌توان از سردرد هم پیشگیری کرد


می‌توان از سردرد هم پیشگیری کرد
آیا هنگام ابتلا به سردرد استراحت در یك اتاق ساكت و تاریك بهترین درمان است؟ راه های ابتلا به سردرد را بخوانید تا با دوری از آنها بتوانید از ابتلا به سردرد جلوگیری كنید.
● كافئین
سعی كنید مصرف كافئین روزانه خود را پائین بیاورید.
● خستگی چشم
بعد از مدت زیادی تمركز روی كار در محیطی با نور نامناسب مكرر به خود استراحت دهید اگر عینكی هستید از آن استفاده كنید در غیر این صورت نیز به طور مكرر برای معاینه چشمانتان به چشم پزشك مراجعه كنید. این موضوع را نیز همیشه به خاطر داشته باشید كه در نور مناسب كارهای خود را انجام دهید.
▪ فشار روی گردن به خاطر ساعت های متوالی پشت میز نشستن: گه گاه برای كشیدن ماهیچه های منقبض شده تان، در كارتان وقفه ای ایجاد كنید. نگه دارنده های غذایی مثل: نیترات موجب گشادشدن رگ های خونی می شود چرا كه بیشتر افراد قادر به هضم كامل این مواد نیستند.
● آلرژی یا حساسیت های غذایی
این مسأله می تواند به سردردهای جزئی منجر شود. از خوردن یا نوشیدن غذاها یا نوشیدنی هایی كه به آنها حساسیت دارید جداً خودداری كنید. بویژه قبل از فعالیت های بدنی.
● گرسنگی
زمانی كه سطح قندخون بدن پائین می آید، رگ های خونی گشاد می شوند، بنابراین سعی كنید همه وعده های غذایی را به اندازه مصرف كنید و هیچ وعده غذایی را جا نیندازید.
● گوجه فرنگی و اثر معجزه بخش آن در مقابله با بیماری های قلبی و عروقی
تحقیقات نشان می دهد كه گوجه فرنگی پخته حاوی یك ماده حیاتی است كه می تواند به بدن در مقابله با بیماری های قلبی ـ عروقی كمك كند. خواص گوجه فرنگی مربوط به لیكوپن موجود در آن و نقش آن به عنوان یك ماده آنتی اكسیدان است.
دانشمندان دانشگاه جان موریس در لیورپول خاطرنشان كردند برای این كه لیكوپن برای بدن انسان قابل دسترسی و استفاده باشد، گوجه فرنگی باید پخته شود و بهتر است در برخی از انواع روغن های گیاهی مثل روغن زیتون طبخ شود.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید