سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

۳۱ اردیبهشت ـ ۲۱ می ـ افشاگری شبکه «ای. بی سی» در باره سوابق مستشاران آمریکایی زندان ابوغریب (عراق)


۳۱ اردیبهشت ـ ۲۱ می ـ افشاگری شبکه «ای. بی سی» در باره سوابق مستشاران آمریکایی زندان ابوغریب (عراق)
شبكه تلویزیونی «ای بی سی» آمریكا در بخش اخبار مشروح ساعت شش و نیم بعد از ظهر بیستم مه ۲۰۰۴ خود از قول خبرنگار ویژه اش گزارش داد كه برخی از مستشاران زندان ابو غریب كه در آمریكا استخدام و اعزام شده بودند در آمریکا هم سابقه اذیت و آزار زندانیان را داشته اند. این عده برای راه اندازی مجدد و رو به راه كردن زندان «ابوغریب» به عراق فرستاده شده بودند.
«ای بی سی» اضافه كرد كه «لین مك كاتر» یكی از این كمیسیونرها قبلا در ایالت یوتا مدیر زندان بود و در سال ۱۹۹۷ یك امریكایی زندانی به نام «مایكل والنت» را كه مشكل روانی داشت و به حرف زندانبابان اعتنا نمی كرد به مدت ۱۶ ساعت به صندلی بسته بود كه بر اثر لخته شدن خون درگذشت. یكی دیگر «گری دلاند» بوده است كه در آمریکا به او برچسب سادیستیك بودن زده بودند. یك مستشار هم به نام«جان آرامسترانگ» تا سال ۲۰۰۳ رئیس زندان ایالت كانكتیكت بود كه اجرای تاكتیك او در این زندان منجر به مرگ سه زندانی شده بود. از او برای آموزش زندانبانان ابو غریب استفاده شده است و ....
این شبكه همچنین عكس های تازه ای را كه از زندان ابوغریب به دست آورده بود منتشر ساخت كه نشان می داد مامور آمریكایی پس از معاینه یك زندانی بر زمین افتاده (عراقی) و اطمینان از مرگ او، انگشت شست خود را به علامت پیروزی بلند كرده بود.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید