پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

لباس‌هایتان را به ماشین لباسشویی بسپارید


لباس‌هایتان را به ماشین لباسشویی بسپارید
وقتی کمد لباس‌هایتان را خالی و سبد لباس‌های کثیف را پر می‌بینید، مجبورید آستین‌ها را بالا بزنید و با دست، مشغول شستن کوه لباس‌های کثیف شوید و خود را از بی‌لباسی نجات دهید یا این زحمت را به گردن ماشین لباسشویی عزیز بیندازید.از آن‌جایی که وقت طلاست، بیشتر ما راه دوم را انتخاب می‌کنیم.
● بهتر است چند نکته کلیدی را در استفاده از ماشین لباسشویی به خاطر داشته باشیم.
▪ اول از همه محتویات جیب‌های لباس‌هایتان را خالی کنید. در مرحله بعد لباس‌ها را بر اساس رنگی‌، سیاه و سفید بودنشان با توجه به جنس آن‌ها و میزان کثیف بودنشان از هم جدا کنید. بهتر است کمی به فکر لباس‌هایتان باشید و آن‌هایی را که جنسی لطیف دارند با دست بشویید.
▪ به حجم ماشین لباسشویی احترام بگذارید و سعی نکنید همه لباس‌هایتان را یک‌باره در ماشین بیندازید، چون علاوه بر این‌که ماشین لباسشویی آسیب می‌بیند، لباس‌ها هم خوب شسته نمی‌شوند.
▪ در موقع انتخاب پودر لباسشویی دقت کنید که حتماً‌ روی آن نوشته شده باشد «مخصوص ماشین لباسشویی»، چون کف زیاد پودرهای دستی، عمر ماشین لباسشویی را کوتاه می‌کند.
▪ برای شستشوی لباس‌های مشکی هم بهتر است از مایع‌های مخصوص استفاده کنید تا سفیدک نزنند. ماشین‌های لباسشویی دفتر راهنما دارند؛ مطالعه این راهنما می‌تواند در استفاده بهتر از ماشین لباسشویی‌تان به شما کمک کند. اگر برای شستشو برنامه‌ای را انتخاب کرده‌اید که در زمان کوتاه‌تری لباس‌ها را می‌شوید، سعی کنید پودر کمتری هم در محفظه پودر بریزد؛ چون در این برنامه‌ها تعداد دورهای چرخش ماشین کمتر است و اگر پودر زیاد باشد ممکن است خوب آب‌کشی نشود.
▪ بعد از اتمام کار ماشین و خالی کردن لباس‌های درون آن، شیر آب ورودی به آن را ببندید، سیم برق ماشین را از پریز بیرون بیاورید و در محفظه آن را مدتی باز بگذارید تا درون محفظه خشک شود.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید