جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

تزئینات پنجره


تزئینات پنجره
عناصر بسیاری را برای تزئین و آراستن پرده، پرده كركره و پانل می‌توان یافت كه همگی بر جلوه پنجره می‌افزایند.اگر پنجره خانه شما دارای لبه و تاقچه باشد، می‌توانید از آن بهره‌های بسیاری بگیرید. چنانكه می‌توان برخی وسایل با گل‌هایی را روی آن قرار داد. خود اینگونه وسایل در شمار ارائه‌ها و تزئینات پنجره هستند و در تابش نور خورشید جلوه‌ای درخشان به نمای پنجره می‌بخشد.
۱) استفاده از گل:
اگر به جای پرده‌های معمولی، از پرده كركره استفاده كرده‌اید، می‌توانید فضای داخلی آن را با انواع گل‌های تزئینی و زیبا بیارایید و در عین حال، سادگی طرح اتاق را حفظ كنید. به یاد داشته باشید كه گل‌ها با سادگی محیط همخوانی دارند؛ گو اینكه بر زیبایی آن می‌افزایند. در این میان، استفاده از گلدان و ظروف شیشه‌ای مناسب‌تر به نظر می‌رسد. همچنین، در هر فصل می‌توانید نوع گل را مناسب با فصلی كه در آن قرار دارید، انتخاب كنید.
۲) نور:
اگر می‌خواهید بر میزان نور اتاقی تاریك بیفزایید، از این روش استفاده كنید: پانل‌هایی را به كار برید كه نازك باشند، چنانكه نور از آنها گذر كند و نیز اندازه آنها را چنان تعیین كنید كه پایین پنجره اندكی خالی بماند. سپس گلدان‌هایی شیشه‌ای را در كنار پنجره قرار دهید. پانل‌های رنگی به جزئیات طرح می‌افزایند و در تركیب با پرده، آمیزه‌ای از رنگ‌ها را به دست می‌دهند.
۳) روبان:
با استفاده از روبان و دیگر جزئیاتی با رنگ‌های تیره، مانند صورتی یا قرمز پر‌رنگ، می‌توان تغییراتی گذرا و موقت یا حتی فصلی را در اتاقی پوشیده از رنگ سفید پدید آورد. روبانی كه در تصویر مشاهده می‌كنید، در كنار پرده‌ای به رنگ روشن آویخته شده و به آن جلوه‌ای بهتر بخشیده است.
رشته‌های درخشان:استفاده از آویزها و رشته‌های رنگی، جلوه این پنجره را دلپذیر كرده است؛ گو اینكه صمیمیت و گرمای فضا حفظ نشده است. ترتیب آویختن این رشته‌ها به‌گونه‌ای است كه عدد ۸ را تداعی می‌كنند. به یاد داشته باشید كه بهتر است از این الگو برای پنجره‌هایی با شیشه‌های مشجر استفاده كنید.
۴) حاشیه‌ها:
حاشیه‌های پرده همواره در دید‌رس هستند حتی اگر پرده به عقب جمع شده باشد. بنابراین، چه بسا كه مناسب باشد طرح‌هایی ساده اما تاثیر‌گذار را برای آراستن آنها در نظر گرفت. در این تصویر پرده با استفاده از صدف‌هایی زیبا حاشیه دوزی شده كه از این رهگذر، جلوه‌ای دلپذیر یافته است.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید