جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

چیدمان براساس رنگ دکوراسیون زردـ آبی


چیدمان براساس رنگ دکوراسیون زردـ آبی
برای داشتن یك اتاق رنگین، لازم است با روان‌شناسی رنگ‌ها و تاثیر متقابل رنگ‌ها بر یكدیگر آشنا باشید. چرخه رنگ كمك می‌كند كه در رنگ‌آمیزی اتاق‌تان، از به كار بردن رنگ‌های ناسازگار و نامطبوع در كنار هم بپرهیزید. استفاده از این چرخه راـ كه بسیار هم آسان است ـ یاد بگیرید تا بتوانید در یك آن تشخیص دهید كه چه رنگ‌هایی با یكدیگر سازگارند. در خلال معرفی اتاق‌ها، توضیحات جامع‌تری درباره رنگ خواهیم داد. رنگ‌های مكمل (رنگ‌هایی كه در چرخه رنگ درست مقابل هم قرار گرفته‌اند) بیشترین تاثیر را بر یكدیگر می‌‌گذارند. رنگ زرد پرانرژی كه در این اتاق (عكس بالا) استفاده شده در محیط احساس سرخوشی ایجاد كرده است. سپس فضا با رنگ‌مایه‌های گوناگون بنفش و آبی مطبوع‌تر شده است. ب
نفش تیره سرد با اینكه با زرد تند به ‌شدت در تضاد است، آن را آرام‌تر نیز می‌كند و فضای رنگارنگ چشمگیری پیش روی می‌نهد كه زندگی در آن لذتبخش است. این اتاق از طیف وسیع رنگ بنفش تشكیل شده است:
از بنفش خیلی كم‌رنگ موكت تا رنگ بنفش میز و بنفش تیره پرده‌ها كه با قرارگرفتن در كنار رنگ زرد، پیوندی از دو رنگ كلیدی به دست داده‌اند. كاناپه پارچه‌ای كه با رنگ بنفش تیره مایل به آبی پوشیده شده، آن‌قدر پررنگ است كه با دیوارهای زرد در تعادل باشد. كوسن‌ها با رنگ یاسی و صورتی و طرح چهل تكه‌شان، كیفیت رنگی محیط را ارتقا می‌بخشند. پرده‌ها، دوخت مدرنی دارند و از میله استیل آویزان شده‌اند. در اتاقی كه دیوارها و مبلمان رنگ‌آمیزی متضاد دارند، بهترین گزینه برای پوشش پنجره‌، پرده‌های بلند است كه می‌تواند برای امتداد دادن رنگ ثانوی تا سقف استفاده شود. قرارگرفتن پرده در كنار دیوار، این تاثیر را شدیدتر می‌كند.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید