جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

اگر می‌خواهید تمرکز قوی داشته باشید...


اگر می‌خواهید تمرکز قوی داشته باشید...
برای یادگیری تمركز در ابتدا باید مكان آرامی را بیابید كه در آن كسی مزاحم شما نشود، سپس روی زمین و یا یك صندلی راحتی بنشینید.نفس عمیقی بكشید و بدن خود را به حالت آزاد و رها نگهدارید. سعی كنید تمام عضلات خود را آزاد و شل كنید. اكنون می‌‌توانید به انجام تمرین‌ها بپردازید. قبل از انجام تمرینات به نكات زیر توجه كنید:
▪ با اولین تمرین شروع كنید و هر روز آن را تكرار كنید تا اینكه به انجام آن مسلط شوید و قادر باشید برای مدت ۵ دقیقه به چیز دیگری غیر از آن فكر نكنید. با خودتان رو راست باشید و هنگامی كه مطمئن شدید تمرین اول را با تمركز كامل و به درستی انجام داده‌اید، به انجام تمرین بعدی بپردازید.
▪ زمانبندی خاصی برای انجام این تمرین‌ها پیشنهاد نمی‌شود، به‌خاطر بسپارید كه گاه روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها تمرین مستمر لازم است تا به این مهارت‌ها مسلط شوید. هنگام انجام تمرین‌ها به چیز دیگری فكر نكنید. دقت كنید كه به رویا فرو نروید و خواب آلوده نباشید و هنگامی‌كه احساس می‌‌كنید فكرتان به مسائل دیگر مشغول شده، تمرین را متوقف كنید.
▪ در ابتدا سعی نكنید كه بیش از اندازه تمرین كنید به‌تدریج پیش بروید و ذهن خود را خسته نكنید تا به نتیجه بهتری دست یابید. به خاطر داشته باشید كه افراد مختلف دارای قدرت تمركز متفاوتی هستند. برخی افراد دارای قدرت تمركز بالاتر و برخی (‌دارای قدرت تمركز‌) پایین‌تری می‌‌باشند. مهم نیست كه شما قدرت تمركز كمی دارید، مهم این است كه می‌‌توانید آن را تقویت كنید و برای این كار نیاز به استعداد خاصی ندارید.
منبع : تهران امروز


همچنین مشاهده کنید