چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

آتیلا پسیانی


آتیلا پسیانی
آتیلا پسیانی می گوید، دلش را در جعبه هایی که آنها را نیز دلی تزئین کرده، گذاشته تا امروز عرضه کند.
در این جعبه ها که روی صندوق های میوه قرار گرفته اند، می توان هواپیمایی که با چهار چرخش به زنجیر کشیده شده، ساعتی که بر روی ۲۰ دقیقه به چهار متوقف مانده و یا جعبه ای که در آن دفتر خاطراتی قفل شده است و یک ورق قرص نیمه تمام در کنار آن است، دید.
این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون قرار است پرفورمنس هایش را چهارم خردادماه سال جاری در گالری خاک به نمایش بگذارد. آتیلا پسیانی سال ۱۳۳۶ در تهران متولد شد. وی فرزند جمیله شیخی و همسر فاطمه نقوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. پسیانی دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست. وی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۷ و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۷ با فیلم «کشتی آنجلیکا» (محمد بزرگ نیا) آغاز کرد.
ازجمله فیلم هایی که پسیانی در آنها به ایفای نقش پرداخته است، می توان به این آثار اشاره کرد؛ «در کمال خونسردی» (۱۳۷۳)، «شیخ مفید» (۱۳۷۴)، «تموب» (۱۳۷۵)، «هفت سنگ» (۱۳۷۶)، «دو زن» (۱۳۷۷)، «نسل سوخته» (۱۳۷۸)، «ابر و خورشید» (۱۳۷۹)، «نیمه پنهان» (۱۳۸۰)، «گاو خونی» (۱۳۸۱)، «کما» (۱۳۸۲)، «مجردها» (۱۳۸۳)، «کارگران مشغول کارند» (۱۳۸۴)، «پاداش سکوت» (۱۳۸۵) و....
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید