پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

آماده سازی منزل برای پذیرایی از میهمانان


آماده سازی منزل برای پذیرایی از میهمانان
اگر میـخواهیـد دوستان و آشنایان برای آمدن به منزل شما انگیزه پیدا کنند، باید تلاش کنید و خانه خود را به وسایلی مــجهز کنید که آنها تصور کنند در منزل خودشان هستند و کاملا راحت باشند.
الــبـتـه مـنظور ما این نیست که خانه خود را به هتل تبدیل کنـید،بلکه تغییرات کوچکی درآن ایجاد کنید. با این تغییرات کوچک مـهـمان شما چه ۵ دقیـقـه بـمـاند چـه ۵ روز متوجه مهمان نوازی شما خواهد شد.
● در دستشویی
▪ حوله های تمیز
حتی اگر مهمان ها فقط سالی یک بار به خانه شما می آیند، داشتن یک دست حوله تمیز ضروری است. هیچ کس دوست ندارد با دست های خیس از دستشویی بیرون آید. نکته: شلوار جایگزین مناسبی برای حوله به شمار نمی رود.
▪ صابون مایع
شستن دستها نشان دهنده رعایت پاکیزگی است و انجام آن ضروری می باشد. شستن دست ها در پیشگیری از بیماری های نیز موثر است. با مقدار کمی صابون می توانید خود و مهمان هایتان را پاکیزه و سلات نگاه دارید.
▪ مسواک باز نشده جدید
آیا تا به حال اتفاق افتاده که در زمان مسافرت رفتن مسواک خود را در خانه جا گذاشته باشید؟ مطمئنا میهمانها می توانند بروند از مغازه برای خودشان یک مسواک بخرند، اما اگر شما یک مسواک باز نشده داشته باشید نشان می دهد که برای انها ارزش قائل بوده و از قبل به فکرشان بودید.
▪ سطل زباله(همراه با کیسه زباله)
این یکی بیشتر به درد خودتان می خورد تا آنها. میهمان ها زباله تولید می کنند، اگر نمی خواهید که همه چیز بر روی زمین ریخته شود، پس بهتر است از سطل زباله استفاده کنید، اگر نمی خواهید وقت زیادی را صرف تمیز کردن سطل بکنید، داخل آن یک عدد کیسه زباله قرار دهید.
▪ خوشبو کننده هوا
دستشویی مکانی است پر از بوهای متعفن. این حقیقت دارد؛ اما شما نیاید بوها را به مشام میهمانانتان هم برسانید ( یا اینکه آنها این کار را انجام دهند) اسپری های خوشبو کننده هوا می توانند معجزه بیافرینند.
▪ دستمال کاغذی
هیچ چیز شرم آور تر از نداشتن دستمال کاغذی نیست. مقدار زیادی از آن را در دستشویی، جایی که کاملا قابل رویت باشد، قرار دهید.
▪ سشوار
اگر کسی در مسافرت بوده و چند روزی برای استراحت به خانه شما آمده، سشوار یکی از نیازهای اساسی او است. پس اگر کچل هم هستید یکی از آنها را در دست رس قرار دهید.
▪ دارو
در مورد شکم و سر فکر کنید. در جعبه دارو ها حتما قرص های سردرد، دل درد و قرص ضد اسهال قرار داشته باشد.
▪ گوش پاک کن
اگر مهمان ها مسافت زیادی را برای رسیدن به خانه شما طی کرده باشند، قطعا گوش آنها هوا و گرد به خود گرفته. پس وسیله مورد نیاز برای تمیز کردن را در اختیارشان قرار دهید.
▪ کرم مرطوب کننده
این ماده استفاده های متفاوتی دارد. از چرب کردن لب ها گرفته تا مراقبت از پوست و موارد استفاده ای که قابل ذکر نمی باشند. بنابر این به مهمانهایتان لطف کنید و آنرا در معرض دید قرار دهید.
▪ وسیله ای برای ایجاد سر و صدا
کمی عجیب به نظر می رسد، اما اجازه دهید تا توضیح دهیم: شاید در دستشویی صداهایی از ما خارج شود که نخواهیم کسی متوجه آنها شود. وسیله ای مانند رادیو را در اختیار مهمان هایتان قرار دهید تا از این طریق بتوانند آن نوع صداها را بپوشانند.
● در اتاق مخصوص مهمان
▪ یک جعبه دستمال کاغذی
همه مردم عطسه می کنند، آب دهان خود را بیرون می ریزند و حشرات موذی را می کشند. اما در چنین مواقعی که نمی خواهید به دنبال دستمال بگردند. پس لطفا آنها را در دسترس قرار دهید.
▪ ملافه های تمیز
بعد از من تکرار کنید: شما باید قبل از اینکه مهمان ها از راه برسند تمام ملافه ها را تعویض کنید. در غیر اینصورت این کار شما ممکن است به عنوان نوعی بی ادبی تلقی شود.
▪ حوله های تمیز
مثل ملافه در مورد حوله نیز نمی توان بحث کرد. اگر می خواهید با این قضیه برخورد فوق العاده ای داشته باشید می توانید چند دست حوله تمیز بیرون بگذارید تا میهمانان بتوانند هر روز از یک حوله تمیز استفاده کنند.
▪ تلفن
بله، بیشتر افراد این روزها از موبایل استفاده می کنند، اما اشکالی ندارد که یك گوشی تلفن در اتاق آنها قرار دهید. زیرا ممکن است سرویس دهی گوشی آنها در محل زندگی شما چندان رضایت بخش عمل نکند.
▪ ساعت رومیزی
کمتر اتفاق می افتد که افراد در مسافرت با خود ساعت حمل کنند. اما همیشه روزهایی هست که باید سر موقع در جایی حاضر شوند ( به ویژه روز آخر) ساعت رومیزی زحمت بیدار کردن آنها را از دوش شما بر می دارد.
● در اتاق نشیمن
▪ چیزی برای خواندن
باید جالب، قابل فهم و متدوال باشد. می توانید مجله هایی که بی طرف بوده و نسبتا جذاب هستند را بر روی میز قرار دهید. به عنوان مثال یک مجله که بتوانند اخبار روزانه را مطالعه کنند و مجله ای دیگر که بتواند آنها را سر گرم کند.
▪ کتاب رو میزی
بیشتر افراد شاید اصلا به این کتاب توجهی نکنند، اما اگر شما چنین کتابی را بر روی میز قرار ندهید میز خالی به نظر می رسد. موضوع کتاب می تواند هر چیزی باشد و باید پر از عکس باشد. اینطوری مهمانها شما را بهتر می شناسند. اگر کتاب در مورد سرگرمی مورد علاقه شما باشد که چه بهتر. این امر باعث می شود که بتوانید به راحتی با هم در مورد آن به صحبت بنشینید.
▪ پتو
یک پتو بر روی مبل راحتی بگذارید. برای یک شب سرد، یک چرت کوتاه و تماشای فیلم های ترسناک مفید است.
▪ بالشتک (کوسن)
قانون من در مورد مبل اول راحتی و بعد ظاهر آن است. مبل راحتی شما باید هر دوی این موارد را دارا باشد، و بالشتک به انجام این کار کمک می کند. یا این کار به میهمانان خود نشان می دهید که هم سلیقه خوبی دارید و هم به نوعی مبل شما برایشان راحت تر جلوه می کند.
▪ موزیک های متفاوت
این برای مجموعه شخصی شما نیست، تنها برای ایجاد یک حال و هوای دیگر در خانه است. کمی جاز، کلاسیک، موسیقی های محلی و آهنگ های ملایم به شما در انجام این کار کمک می کند.
● در آشپزخانه
▪ آب یخ
بیشتر مردم دوست ندارند از شیر آب بخورند. شما باید آب تصفیه شده به آنها بدهید ( اگر می خواهید کلک بزنید می توانید از شیر آب پر کنید و آنرا در یخچال قرار دهید) یا از آب های معدنی استفاده کنید.
▪ نوشیدنی
زمانی که برای شما مهمان می آید اولین چیزی که به آنها تعارف می کنید، یک لیوان نوشیدنی است. اما اگر یک منوی کامل از نوشیدنی های مختلف را به انها ارائه دهید مسلما احساس بهتری پیدا می کنند. لازم نیست همه نوشیدنی ها در یخچال شما پیدا شود، اما نوشیدنی های اساسی را داشته باشید: آب میوه ، نوشابه های گاز دار (رژیمی و معمولی) شراب.
▪ ظروف تمیز
هیچ کس دوست ندارد زمانی که به منزل شما می اید شروع به شستن ظرف ها نماید و یا منتظر بنشیند تا شما این کار را انجام دهید. بشقاب و قاشق چنگال باید در قفسه های مخصوص به خودشان قرار بگیرند نه در سینک ظرفشویی.
● سایر ملزومات
▪ جوراب و دمپایی روفرشی
این دو مورد مثل شکر و تخم مرغی که برای درست کردن کیک لازم هستند جزء ضروریات به شمار می روند. کمتر کسی آنها را در اختیار میهمانانش قرار می دهد، اما اگر شما این کار را انجام دهید تبدیل به یک میزبان افسانه ای می شوید.
▪ لباس های اضافه
در این مورد هر کاری که از دستتان بر می آید انجام دهید. لازم نیست که بروید بیرون و آنها را از نو خریداری کنید چرا که همه ما لباس هایی داریم که دیگر از آنها استفاده نمی کنیم. پس بهتر است آنها را برای مهمانی که چمدان لباس هایش را گم کرده کنار بگذارید.
● بگذارید آنها احساس کنند که در خانه خودشان هستند
شما هم متوجه شده اید که تنها برخی از این موارد واجب و ضروری هستند. خوب، کاملا درست است.
ز اما گوش کنید: مردم برای جزئیات اهمیت بسیاری قائل هستند، کسی شما را مجبور به انجام چنین کارهایی نمی کند، اما اگر می خواهید از خود خاطره خوشی در ذهن آنها به یا دگار بگذارید، ارزش کمی تلاش اضافه را دارد.
منبع : دوستان


همچنین مشاهده کنید