جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

درمان قطعی بی اشتهایی کودکان


درمان قطعی بی اشتهایی کودکان
● آیا مادران به راستی نیاز واقعی كودك دلبند خود را می شناسند ؟
▪ تغذیه كودكان بین ۶-۲ سال
((دیگه نمی دونم چه غذایی رو بهش بدم!)) این جمله را شما بارها از زبان مادران جوان شنیده اید. این مشكل تنها برای شما نیست .
بدون اغراق می توان گفت كه مشكل تمام دنیاست. اكثر مادران جوان از تصمیم گیری برای فرزندان خود در ارتباط با غذا عاجز هستند. و متاسفانه عدم اطلاع كافی متخصصین كودك در این زمینه مشكل را چند برابرجلوه می دهد.
مادران از غذا نخوردن و بهـانه گیری فرزندانشان نگران می شوند و دلایل این نگـرانی را احساس می كنند و این احسـاس را آنقـدر تحمل می كنند تا اینكه به عـنوان یك مشكل اساسی د ر زندگی مطرح می شود و منجر به مراجعه آنان به یك متخصص كودكان می گردد وقتی كه پس از چندین ماه با احساس اضطراب به اتاق پزشك مراجعه می كنند یك جمله را می شنوند كه ((بچه شما سالم است و مشكلی ندارد.))این جمله مادر را آرام نمی كند چون می داند كه فرزندش به مقدار كافی غذا نمی خورد،موهایش می ریزد،رنگش پریده است ، اشتها ندارد،دهانش بو می دهد و... و اینها برای او كافی است كه همچنان در اضطراب باقی بماند.
آنچه كه وجود ندارد یك منبع آگاه و یك مركز آموزشی دارای اطلاعـات قانع كننده است، پس سؤالات مبهم همچنان باقی است.با وجود اینكه توصیه می شود كه كودكان تا سن ۲سالگی از شیر مادر تغذیه كنند،می بایست از ۶ ماهگی علاوه بر شیر مادر،خوردن غذا را نیز تجربه كنند.
تمام توصیه هایی كه تا ۱۲ ماهگی عمومیت دارند بر روی تابلو اعـلانات مركز بهداشتی به چشم می خورد كه قابلیت اجرای آنها به علت محدودیت فراوان بسیار ضعیف است.
آرزوی هر مادر جوان این است كه عشق و عاطفه وافر خود به فرزندش را با سالم پرورش دادن او به اثبات برساند و وقتی به این محدوده نامفهوم می رسد خود را عاجز و دیگران را نیز عاجز می بیند و این مساٌله او را رنج می دهد.اولین امر لازم در این رابطه داشتن اطلاعات كافی در مورد كودك می باشد.
منبع : موسسه اطلاع رسانی طعام اسرار


همچنین مشاهده کنید