شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

چگونه عمر لوازم منزل را افزایش دهیم؟


چگونه عمر لوازم منزل را افزایش دهیم؟
در هر خانه‌ای لوازم مختلف برقی وجود دارند كه معمولا به‌دلیل عدم‌توجه به آنها عمر چندانی نداشته و حتی به‌دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها زودتر از موعد در نظر گرفته‌شده از كار می‌افتند اما با رعایت برخی نكات آنها را برای مدتی بیشتر در اختیار خواهید داشت.
هود آشپزخانه یكی از این موارد است. معمولا فراموش می‌شود كه فیلتر هود آشپزخانه را تعویض كنیم یا معمولا مدت طولانی سپری شده تا چنین كاری انجام شود. به یاد داشته باشید كه ذرات ریز روغن و بخار، فیلتر هود را در مدت اندكی كیپ كرده و در صورت ادامه استفاده از سیستم با همین وضع فشار زیادی را به آن وارد خواهید كرد.
هواكش‌های دستشویی و به‌خصوص آشپزخانه نیز از این دست هستند. چه اشكالی دارد كه به‌جای مشاهده انبوهی از ذرات و گرد و غبار در هود به هنگام تمیز كردن آن در روزهای پایانی سال، كمی وقت گذاشته و در طول سال چند بار آن را تمیز كنید؟!
هود دستشویی نیز از این نكته مستثنی نیست چون به‌واسطه تمیز‌بودن، بهتر كار می‌كند. جاروبرقی‌ها از دیگر لوازم منزل هستند كه در صورت عدم دقت، زود از كار می‌افتند.
به‌خاطر داشته باشید كه نباید چراغ چشمك زن جاروبرقی به‌واسطه پر شدن كیسه آن شروع به كار كند بلكه پس از چند بار استفاده طولانی مدت كیسه آن را تعویض كرده یا آن را خالی كنید. با این كار، جاروبرقی شما همواره خوب و با قدرت كار خواهد كرد.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید