پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

چند راه برای داشتن آپارتمان دلباز


چند راه برای داشتن آپارتمان دلباز
امروزه با افزایش روز‌افزون جمعیت شهری و قیمت زمین، ساخت‌وساز آپارتمان و زندگی آپارتمانی مقرون به صرفه‌تر شده است.
یكی از عمده معایبی كه بیشتر مردم از آن گله‌مند هستند خفه و بسته‌بودن فضای آپارتمان است. ما با استفاده از چندین نكته كوچك كه بیشتر جنبه بصری دارد می‌توانیم این فضای مرده را زنده‌تر و آپارتمان خود را دلباز‌تر نماییم.
۱) انتخاب رنگ دیوارها:
انتخاب رنگ مناسب برای فضای آپارتمانی به‌خصوص آپارتمان‌های با متراژ كم بسیار مهم است. رنگ‌ها از نظر درخشندگی و شفافیت انواع مختلف دارند كه بهترین انتخاب، انتخاب رنگ‌های روشن با درخشندگی و شفافیت زیاد است.
۲) انتخاب كفپوش:
جهت پوشش كف آپارتمان از مصالح گوناگونی می‌توان بهره گرفت. (از جمله سرامیك‌ها، پاركت‌های طرح چوب، موكت و...) اگر قصد تعویض كفپوش ساختمان را داشته باشید، در صورت استفاده از سرامیك می‌بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی شود زیرا استفاده از رنگ‌های تیره در كف، فضا را فشرده‌تر نشان می‌دهد. در صورت استفاده از پاركت نیز می‌بایست نكات گفته شده را رعایت نمود و رنگ‌های روشن طرح چوب را انتخاب كرد.
۳) انتخاب مبلمان و نحوه قرار‌گیری:
انتخاب رنگ مبل اختیاری است اما استفاده از رنگ‌هایی مثل كرم روشن و یا حتی سفید به زنده‌تر كردن فضا كمك بیشتری می‌نماید و فضا بزرگ‌تر به نظر می‌آید. در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی‌المقدور مبل‌هایی با اشكال هندسی و یا بدون منحنی انتخاب شود. در مورد نحوه چیدمان آن، بهتر است مبل‌ها را تقریبا چسبیده به دیوار‌ها قرار داد.
۴) نورپردازی:
نور نیز نقش مهمی را در زنده‌كردن فضا به‌عهده دارد. استفاده از نور مناسب و یكنواخت در آپارتمان خفگی محیط را از بین می‌برد، البته استفاده از نور طبیعی بسیار مناسب‌تر است. حتی‌المقدور از پرده‌های عمودی یا كركره‌ای استفاده نكنید زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی جلوگیری می‌نمایند.
۵) استفاده از طبیعت:
در آپارتمان می‌توان از گلدان‌های كوچك كه در گوشه‌های فضا قرار می‌گیرند استفاده كرد.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید