پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

۳۱ فروردین ـ ۲۰ آوریل ـ روزی که در دبیرستان «کولامباین» آمریکا کشتار روی داد ـ رابطه کشتار دانشگاه «ویرجینا تک» با آن!


۳۱ فروردین ـ ۲۰ آوریل ـ روزی که در دبیرستان «کولامباین» آمریکا کشتار روی داد ـ رابطه کشتار دانشگاه «ویرجینا تک» با آن!
بیستم آوریل ۱۹۹۹ دو دانش آموز ۱۷ و ۱۸ ساله دبیرستان كولامباینColumbine شهرستان جفرسون واقع در ایالت كلرادو آمریكا (نزدیك شهر دنور) در ساعات درس، در این دبیرستان دست به تیراندازی زدند و هركه را در تیررس خود دیدند به گلوله بستند. در این تیراندازی ۱۲ دانش آموز و یك دبیر دبیرستان كشته شدند و ۲۴ تن دیگر مجروح گردیدند.
دو دانش آموز تیرانداز كه «اریك هریسEric Harris» و «دایلان كلبالدDylan klebold» نام داشتند، پیش از این كه هدف گلوله پلیس قرار گیرند در همان محل خودكشی كردند. این دو نوجوان از دیرباز قصد این كار را داشتند و برای اجرای قصد خود، اسلحه تهیه كرده و آنها را به دبیرستان منتقل كرده بودند.
پس از رویداد كشتار در دانشگاه تكزاس در سال ۱۹۶۶، تیراندازی دبیرستان كولامباین پرتلفات تر از سایر حوادث از این دست در مدارس آمریكا بود.
گفته شده است كه «چو سونگ هویCho Seung – Hui» دانشجوی ۲۳ ساله كره ای دانشگاه دولتی ۲۵ هزار نفری «ویرجینیا تك» كه در زمان حادثه كولامباین، دانش آموز دبیرستان بود در همان زمان تحت تاثیر تبلیغاتی قرار گرفته بود كه پیرامون آن تیراندازی صورت گرفته بود. «چو» كه بارها در گفتار و نوشتار خود اشاره به ماجرای كولامباین كرده بود ۱۷ آوریل ۲۰۰۷ (سه روز مانده به سالگرد واقعه كولامباین)، در دانشگاه خود دست به كشتار استاد و دانشجو زد و پس از قتل چهار استاد و ۲۹ دانشجوی دختر و پسر خودكشی كرد. «چو» پس از انجام مرحله اول كشتار، علت اقدام خود را نوشت و آن را به همراه سی. دی. فیلمی از خود و تعدادی عكس تهدید آمیز به آدرس شبكه تلویزیونی ان. بی. سی. پست كرد و سپس دست به مرحله دوم كشتار زد.
در مرحله اول، در یك خوابگاه دختری ۱۹ به نام «امیلی» و یك دانشجوی پسر را كه در همسایگی امیلی اطاق داشت به قتل رسانیده بود و در مرحله دوم به نوریس هال دانشگاه (محل كلاسهای دانشكده مهندسی) رفت و در چهار كلاس این هال ۳۱ تن را كشت و ۲۹ نفر را مجروح كرد و سپس دست به خودكشی زد.
وی دارای دو سلاح كمری بود و حدود دویست گلوله شلیك كرده بود. درباره رابطه «چو» و «امیلیEmily Jane Hilscher» اطلاع درستی در دست نیست. تنها گفته شده است كه «چو» نسبت به او علاقه و دلبستگی داشت، اما «امیلی» بی اعتنایی می كرد.
«چو» در مانیفست خود به «ان بی سی» كه قسمت هایی از آن پخش شده است تنفر خود را از ثروتمندان بنز سوار، فساد سكس و شارلاتانهای فریبكار اعلام داشته بود.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید