چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 17 April, 2024
مجله ویستا

دانستنی‌های لازم درباره آبمیوه‌گیری


۱. توجه داشته باشید که تمام قطعات دستگاه کاملاً جا افتاده و بسته‌ها کاملاً بسته شده باشند و درب محفظه محکم باشد.
۲. از دستگاه آبمیوه‌گیری نباید برای گرفتن آب میو‌ه‌های نرم مانند موز، هلو، زردآلو یا گوجه‌فرنگی استفاده شود، زیرا تفاله‌های آن‌ها پوره شده و منافذ صافی را می‌گیرد.
۳. هر بار پس از استفاده از دستگاه آبمیوه‌گیر، توری و شیر کوچکی که محل خروج آبمیوه است را به‌خوبی با استفاده از فرچه‌های کوچک مخصوص تمیز کرده و شستشو دهید.
۴. برای جلوگیری از تغییر رنگ محفظه داخل آبمیوه‌گیری (که از جنس پلاستیک است) در اثر گرفتن آب میوه‌های مختل، هر چند وقت یکبار آن را با محلول آب و وایتکس بشوئید تا کاملاً سفید شود.
۵. برای گرفتن آبمیوه‌های گوشتی، آن‌ها را تا حد امکان ریز خرد کنید، تا بدون نیاز به گوشت‌کوب، از مجراهای ویژه به پائین بروند.
۶. آبمیوه‌گیری نیز مانند چرخ‌گوشت می‌تواند سانحه‌ساز باشد، اما به مراتب کمتر، چون محفظه آن کوچکتر، و استفاده از آن نیز کمتر است. اما به‌هر حال خوب است که مراقب بچه‌ها باشید.
۷. آبمیوه‌گیری را حتماً بر سطح صاف و تراز شده‌ای قرار دهید، در غیر اینصورت آبمیوه‌گیری هنگام کار کردن، حرکت خواهد کرد.
۸. به ازای دو لیوان متوسط (حدوداً نیم لیتر) آبمیوه‌های گوشتی، فیلتر را تمیز کنید. برای این منظور بعد از خارج کردن تفاله‌ها، فیلتر را زیر آب سرد بگیرید.
۹. برای نظافت کلی داخل آبمیوه‌گیری نیز از آب سرد استفاده کنید. چون میوه‌ها چرب نیستند، پس دلیلی برای استفاده از مواد پاک‌کننده وجود ندارد و قطعات کثیف شده به‌راحتی پاکیزه خواهند شد.
۱۰. اگر آبمیوه‌گیری هنگام کردن تکان می‌‌خورد یا لاستیک‌های خنثی کنندهٔ لرزش در قسمت پایه‌ها خراب شده و یا اینکه محفظه آن پر است، ایراد دومی به سادگی برطرف می‌شود، اما برای ایراد اولی باید به تعمیرکار مراجعه کنید.


همچنین مشاهده کنید